Josefine er ny kvindelig greenkeeper-elev

Så er der kommet en ny elev i greenkeeper-staben, og denne gang er det en kvinde, nemlig 22-årige Josefine Andersen Kold. Hun er netop startet på en 3½ årig greenkeeper-uddannelse, der udover praktisk læring her i golfklubben også skal være på skole, fortrinsvis om vinteren.

Josefine har prøvet at være i skolepraktik i Ledreborg Palace Golf og var blevet grebet af at være greenkeeper, at hun var en af de ihærdige ansøgere, da klubben igen skulle have en ny elev efter Martin Kauffmann Jensen, der nu er udlært og siden har fået job i Greve.

Josefine har tidligere været i lære som anlægsgartner, men nu er det greenkeeper-uddannelsen, hun har kastet sig over.

På billedet står Josefine sammen med greenkeeper Steen Holbech Jensen og ordner et areal bag ved hul 18, som har været gravet op i forbindelse med indlægning af strøm over til toilethuset ved hul 12.