Juniorafslutning i minibus til Sverige

Som afslutning på golfsæsonen 2018 drog en lille trop af 10 juniorer og to ledere af sted på ”Junior Sverigestur” til Landskrona. Vi kørte i 9-personers minibus med anhænger til golfudstyret og en personbil fra Roskilde Golf Klub fredag 5. oktober kl. 16 og ankom til Landskrona Golf Klubb ca. kl. 18.

Vi blev indkvarteret i tre A-stuga hytter og fik aftensmad i golfrestauranten kl. 19. Efter aftensmaden kunne vi slå bolde ud på oplyst driving range og øve puttningen på 12-hullers minigolfbane. Vi havde aftalt, at der skulle være stille kl. 24…. og det blev næsten overholdt.

Lørdag morgen startede vi kl. 8 til lækker morgenmadsbuffet efterfulgt af træning på driving range og indspilsbanerne, inden vi skulle tee ud i tre hold fra kl. 11 på Erikstorpsbanan, som er en spændende, udfordrende og naturskøn bane med udsigt til hav på flere huller.

Om aftenen blev dagens bedste scores og tættest på hul 14 (par 3) kåret. 2. præmien gik til Casper Raagaard og 1. præmien til August Kindall. Mads Viemose kom tættest på flaget. De tre vindere blev præmieret med golfbolde. Alle spillede selvfølgelig flot golf om lørdagen. Aftensmaden blev indtaget i golfrestauranten og efterfølgende var der ”fri leg” og snacks, slik og sodavand inden sengetid.

Søndag gentog vi start med morgenmad kl. 8 og tee off fra kl. 10 på den anden 18-hullers bane; Hildesborgsbanan, som også var udfordrende. Vi sluttede med sen frokost i restauranten inkl. overrækkelse af præmier til søndagens vindere, som blev 2. præmie Rasmus Bornæs og 1. præmie til Mads Viemose samt tættest på hul 16 (par 3) kom Lasse Schrøder med 2,7 meter til flaget.

Hele weekenden var vi velsignet med godt vejr (solskin og god varme) og super stemning.

Kl. 160 havde vi pakket sammen igen og kørte med gode oplevelser og nye venskaber i bagagen tilbage til Roskilde Golf Klub.

På turledelsens vegne vil vi gerne takke for lån af jeres søde juniorer, som alle lod til at hygge sig og opførte sig eksemplarisk.

Vi håber at flere (også gerne nogle piger) deltager i næste Sverigestur til efteråret 2019.

Tak for i år.

Peter Bornæs & Søren Frøsig Rasmussen