Herredagen ændrer turneringsform – tilmelding i GolfBox HVER onsdag

For at lette administrationen og undgå personafhængigheder vil Herredagen i 2016 holde hele herredagsturneringen i GolfBox.

Det betyder nogle ændringer i forholdt til den matchform, vi har brugt de seneste mange år. Med andre ord: Vi tilpasser os GolfBox i stedet for at forvente, at GolfBox laver lige præcis det, vi vil have.

I GolfBox er der mange muligheder, og vi har nu lavet en form, som vi starter op med i 2016. Tiden vil vise, om det så er den optimale form, eller om vi skal skrue lidt på det. Vi forbeholder os derfor retten til at justere allerede efter forårsafslutningen.

Turneringen:

Hver onsdag spilles som en særskilt turnering, der er handicapregulerende. Du skal derfor – og det er vigtigt – ud over

• tilmeldingen til herreklubbens 2016-sæson,
  • tilmelde dig dagens match på Golfbox HVER onsdag

Tilmelding kan ske frem til kl. 21 på spilledagen, så hvis det kniber med tiden, kan du tilmelde dig efter du har spillet. HUSK at udskrive scorekort! Det skal underskrives af spiller og markør (markøren SKAL være en spiller i herre-dagsturneringen). Underskrevne scorekort lægges i postkassen mærket “Herredag”.

Indskrivning i matchbogen er afskaffet.

Rækker:

Der spilles i tre rækker: Elite, A og B:

• Elite til hcp. 15,4
  • A : fra 15,5 – 21,4
  • B : fra 21,5 – 36,0

Matcher og point:

Som tidligere nævnt er hver onsdag en egen match. Ud over denne spilles løbende en forårsturnering, en efterårsturnering og en eclecticturnering.

Pointtildelingen i forår- og efterårsturnering er som flg.:

Der spilles om 100 point i hver række hver onsdag

Point fordeles iht. nedenstående tabel:

Placering – Point
19 = 1
20 = 1

I alt 100

Hver spiller kan max. få overført for 8 onsdagsmatcher (de 8 bedste) i hver sæson.

Eclecticturneringen er spillerens bedste score på de enkelte huller over hele sæsonen. Der overføres KUN score fra runder, der er spillet uden lempelser.

En spillers point / score medregnes i den løbende turnering, der passer det på spilledagen anvendte handicap.

Vi ønsker alle Herredagens spillere en rigtig god sæson.

Her kan du finde Herredagens side.

Bjørn Pedersen og Ole K. Sørensen