Regelaften 24. januar – med tilmelding

Nyt regeludvalg inviterer til infoaften i januar. Herunder kan du læse om selve regelaftenen samt om formålet med det nye udvalg.

Hvordan må og skal man egentlig droppe, hvis en bold er røget i søen, ligger på en sti eller er røget ind i en hæk? Mange ved det måske ikke og andre får ikke brugt drop-reglerne optimalt til deres egen fordel.

Det er baggrunden for, at et nydannet handicap- og regeludvalg tirsdag den 24. januar kl. 19 inviterer til informationsaften. Der er plads til 40, og der er tilmelding her på siden.

2016-09 Spil paa banen 2Udvalget består af tre personer: Jørgen Lindelius, formand, klubdommer og ansvarlig for regler, Tage Jørgensen, der er ansvarlig for handicapregulering, og Jens Krøis, der er repræsentant for bestyrelsen.

I januar vil de fortælle om drop-regler og give eksempler på det ud fra vores egen bane, men de vil især fortælle om klubbens lokale regler, og det hænger nøje sammen med udvalgets formål, der netop er blevet formuleret.

Udvalgets formål:

1. Regler: Udvalget skal sikre, at kendskab til gældende regler og regelændringer formidles bedst muligt til klubbens medlemmer. Udvalget kan give endelig input til tvister
  2. Handicap: Udvalget skal sikre, at handicapregulering sker efter gældende regler. Udvalget skal i lighed med regler sikre, at kendskabet til nuværende regler og ændringer til reglerne formidles til klubbens medlemmer

– Det bliver også vores opgave at klæde matchudvalgets medlemmer godt på med hensyn til reglerne omkring afvikling af matcher og turneringer. Derudover skal vi høres omkring ændringer af banens rating, men selve opgaven med at igangsætte og gennemføre en ny rating ligger hos baneudvalget, fortæller Jens Krøis.

I første omgang er der sat dato og emne på den første regelaften. Emnet for næste regelaften vil afhænge af deltagerantallet på den første. Hvis der bliver udsolgt, kan det komme på tale med en ny dato med samme emne, og hvis ikke, så har udvalget flere emner i støbeskeen.

Tilmelding til møde om golfreglerne tirsdag den 24. januar er nu lukket. Der nåede at tilmelde sig næsten dobbelt så mange, som der er plads til. Der bliver derfor lavet et nyt møde – datoen er ikke fastsat.

Bemærk, at hvis du har et 2- eller 3-cifret medlemsnummer, så skal du sætte et eller to nuller foran, så der kommer til at stå fire cifre:

Her kan du se, hvem der har fået plads på regelaftenen den 24. januar. Der er taget de 50 første tilmeldte – alle øvrige er kommet på venteliste til næste møde.

Her kan du løbende følge antallet af tilmeldte. Listen opdateres løbende. Kan du ikke se din egen tilmelding lige efter, du har tilmeldt dig, så tryk på F5 på tastaturet – det opdaterer siden.

Der er plads til 40 deltagere – og vi tæller nede fra.

Navn
Annelise Fauerholm
Anne Danborg
Anette Jerlo