Store resultater og kæmpe ungdoms golfgejst

Så gik juni måned 2024 og endnu en måned er gået, hvor har der været stor aktivitet hos ungdommen i Roskilde Golf Klub. Der har været ugentlige træninger for både juniorer og mikroer, hvor mange medlemmer dukker på.

Specielt onsdag myldrer det med ungdomsmedlemmer, da juniorer og mikroer træner samtidig. Vi glæder os stadig over de mange positive kommentarer, ungdommen får fra andre medlemmer, også selvom ungdommen fylder på drivingrange, indspilsområdet og putting green og måske griner lidt højere end vi andre.

Ud over teknisk træning har ungdommen ugentlige udslagstider torsdag eftermiddag på Store Skjold og Skjoldungen. Her afprøver ungdomsmedlemmerne deres kundskaber på banerne. Da der er nyere medlemmer på begge baner, vil der altid være forældre/bedsteforældre, der går med ungdommen rundt. Derfor, hvis der torsdag eftermiddag er mange mennesker i en bold, er det blot for at hjælpe ungdommen godt igennem.

For nogle spillere er det måske første gang på Store Skjold eller flere ungdomsspillere der lige har fået grønt kort. Vi hjælpere gør alt hvad vi kan for, at spillet flyder udover at sikre at ungdommen hygger sig og får en god oplevelse.

Sidste torsdag i måneden har vi månedsafslutning og i juni var det også sommerafslutning inden sommerferien.

Der skal igen lyde et tillykke til alle rækkevindere og alle deltagere.

I juli måned rykker vi torsdags-banetræningen til udslagstider kl. 15.-15.22, men kun på Store Skjold. Vi mødes som altid på puttinggren inden (senest 14.50), hvor vi ud fra de spillere der dukker op danner hold, der går minimum ni huller. Hvis man vil gå alle 18 huller, er man meget velkommen til det.

D-tour

DGU arrangerer ungdomsturneringer for alle ungdomsspillere – om man er helt ny, eller erfaren spiller. Denne samling af turneringer hedder D-tour og er helt oplagt sted at begynde sin konkurrence indenfor golf. Danmark er inddelt i fem distrikter, så ingen skal køre alt for langt for at spille disse turneringer. Alt efter alder og erfaring spiller man enten ni huller eller 18 huller, eller deltager i mini-rækken, som ofte leger sig igennem par-3 banerne.

Gennem de 6 afdelinger, der spilles året over sæsonen, optjener man point for deltagelse og præstation. Hvis man optjener mange point, kan være så heldig at komme med i finalen, hvor distrikterne spiller imod hinanden og finder vinderne. Der spilles på tre baner og over tre dage og det plejer at være en fest at være spiller i denne finale. Måske vi kan være så heldige at få nogle med til finalen igen i år.

Tredje afdeling blev afholdt i Møn Golfklub den 8. juni, hvor Roskilde deltog med flere spillere. Fire spillere spillede 18 huller, hvor August endte på en flot 2.plads, Oliver fik en flot 5.plads, Victor en 7.plads og Malte den delt 13 plads. Felix deltog på 9-huller og endte på en delt 9.plads. Isabella, mikro, deltog i Mini turneringen og havde en skøn dag og gik hjem med en medalje for fortjenesten. Alle havde en god dag og nød at spille med andre juniorer/mikroer fra Sjælland.

Fjerde afdeling blev afholdt i Skovbo Golfklub lørdag den 29. juni. Her deltog ikke mindre ni spillere fra Roskilde. Karen på 6 år deltog i miniturneringen og gik stolt hjem med en medalje for sin præstation/deltagelse. Fire drenge og en pige deltog i turneringen over ni huller, hvor der var stor spredning på resultaterne. Men godt kæmpet af alle spillere gennem de ni huller. Tre spillere deltog i turneringen over 18 huller. Her kan vi brillere med en vinder i U25, da August var bedre end alle andre. Stort tillykke til August.

Tillykke til alle deltagere i D-tour i juni måned. Det er sejt at stille op og lige meget udfaldet er alle blevet en stor oplevelse rigere.

Næste D-tour i Roskilde – spil med

Næste D-tour foregår i Roskilde Golf Klub den 27. juli 2024. Vi opfordrer på det kraftigste, at alle mikroer og juniorer, der har mulighed, deltager. Det er fedt at komme ud og spille med mikroer/juniorer fra andre klubber og det er super oplevelse af opleve alle de børn der hygger sig, selvom slaget måske ikke er derefter.

Tilmelding til D-tour foregår via nedenstående links. Husk at turneringsfee betales af klubben, dvs. det er blot at tilmelde sig og møde op på dagen.

Første træning efter ferien

Første træning efter sommerferien er mandag den 5. august for juniorer og onsdag den 7. august for mikroer. Vi glæder os til at høre om alle jeres golf præstationer i sommerferien, når vi ses igen til teknisk træning.

På vegne af ungdomsudvalget

Anne Sofie Siebuhr

Se fotos fra juniorer og mikroers gøren og laden i Roskilde Golf Klub i juni 2024 herunder: