Flere nyheder i restauranten hen over sæsonen

Den smørstegte fiskefilet er fortsat den mest populære smørrebrødsmad i Restaurant Birdie, men der er også et ønske om løbende ændringer i madudbuddet og det har personalet i køkkenet taget til sig.

Det fortæller forpagter Peter Lassen oven på seneste møde i det nyetablerede caféudvalg, der udover restauranten selv og sekretariatet også består af golfspillere, der repræsenterer de forskellige medlemskategorier i klubben.

Meningen med caféudvalget er netop flere gange om året at få en dialog om menu, service, åbningstider, priser og lignende.

”Vi vil tre gange i løbet af sommersæson ændre i menukortet – ikke sådan, at alt bliver nyt, men små justeringer, så man som gæst oplever variation og flere valgmuligheder. Derudover har vi gjort det til en vane ofte at have særlige ”tavle-tilbud”. Det er også her, vi har vores ”ugens ret”, som vi serverer efter kl. 17,” fortæller Peter Lassen.

Tavle-tilbuddet kan være en ”let ret”, smørrebrød, der ikke står på det normale menukort, eller en anden ret, der fx bliver tilberedt af råvarer, restauranten har ekstra af. Udover smørrebrød fra menukortet, så har restauranten også tilbud på håndmadder, fx tre stk. og en øl/vand.

”Vi har også lavet et tilbud om kaffe med kage til 29 kr., som er blevet taget rigtig godt imod. I det hele taget har vi rigtig mange glade klubmedlemmer og gæster på besøg, så det er en fornøjelse, siger Peter, der bliver suppleret af Lene Frederiksen, der normalt er den, der står i baren og koordinerer.

”Jeg vil gerne sige stor tak for al hjælpen med at sætte tallerkner, glas og bestik på afrydningsbordet. Det sparer for rigtig meget tid og giver bedre plads til at servicere de næste,” siger Lene.

Apropos tid, så har Restaurant Birdie fået nyt kassesystem, der er hurtigere at betjene og dermed med til at minimere lange køer. Restaurant Birdie har også fået et brik-system til nemmere udlevering af mad. Systemet vil primært blive brugt i travle perioder, hvor det ikke er hensigtsmæssigt at forlade baren for at finde frem til pågældende kunde.

I cafeudvalget sidder forskellige repræsentanter fra klubbens grupperinger, bl.a. Hanne Tvede, og hun siger, at det både for klubben, medlemmerne og restauranten er en god ting, at cafeudvalget er blevet dannet og løbende kan snakke om mad, service, priser og lignende.

”Vi får taget mange ting i opløbet og sikrer, at restauranten har forståelse for klubben, men også at vi har forståelse for restauranten. Det er vigtigt, at de kan holde en stabil indtjening og holde fast i personalet. Det værste, der kan ske, er at der breder sig utilfredshed uden at nogen får noget at vide. Derfor vil jeg appellere alle til at give både ros og ris direkte til restauranten eller at tage fat i en af os fra caféudvalget,” siger Hanne Tvede.

”Flere af de ting, vi har diskuteret i udvalget, er allerede blevet til virkelighed. Det gælder fx kvaliteten af smørrebrødsudbuddet og det virker også godt med tavletilbuddene. Vi føler, at der bliver lyttet til os og det kan medlemmerne forhåbentlig også mærke,” siger Hanne, der bliver suppleret af Peter:

”Med mange ønsker er det selvfølgelig en kunst at balancere udvalget på menukortet. Større udvalg kræver også en større bemanding og det kunne så betyde, at tingene havde en pris før kl. 16 og en anden højere pris om aftenen. Det ser man jo på en del restauranter, cafeer og pizzeriaer. Det er jeg dog ikke sikker på vil være det rigtige at gøre her i Roskilde,” lyder det fra Peter.