Vådt indenbords og udenbords på 2024-seniorturen til Jylland

47 seniorgolfere drog mandag 27. maj 2024 til Hotel Pejsegården i Brædstrup til ophold med to dages golfturnering.

Da alle var mødt, var der velkomst, orientering og hygge på græsareal ved værelserne i dejligt vejr.

En rigtig god opstart. Flere deltog for første gang. Der blev sunget fødselsdagssang for Helle Reisbøl og nydt en lille en – festlig start.

Se billederne, hvor Arne Beyer og Grethe Risegaard orienterer. Jesper Bluhme var også med til at servere smagsprøver.

Matchplanerne for de to dage blev fremlagt som en 2-dages-turnering i A- og B rækker damer og herrer med indlagt nærmest flaget og længste drive.

Tirsdag efter morgenmaden gik turen til Tange Sø Golfklub – en flot og god golfbane, men desværre skulle vi opleve banen i silende regn.

Se billederne med udpakning i regnvejr og billedet med Wim Brepols, Mogens Daugaard og Kåre Ulrick Madsen i deres drivvåde regntøj.

Den gode plan for turneringen blev ændret til en turnering med spil på 18 huller og en turnering med spil på 9 huller og endelig var der deltagere, der ændrede dagen til en kulturdag.

Under og efter spisningen på hotel Pejsegården var alle igen samlet til præmieoverrækkelse til dagens vindere, der blev sunget flere sange og med rigtig god stemning – dagens udfoldelser til trods.

Onsdag gik turen til Himmelbjerget Golfklub – en god og spændende bane, hvor dagens match blev afviklet i næsten tørvejr.

Se billederne længere nede med klubbens vartegn – tårnet fra Himmelbjerget og blomstrende rhododendron.

Afslutningen skete i klubhuset, hvor arrangementsgruppen Arne Beyer, Grethe Risegaard og Hans Kristian Olesen opgjorde dagens resultater og uddelte præmier til alle vindere – og ved flotte sponsorater og indkøb var der gaver til alle, der havde gennemført dagens match.

Store tak for sponsorater af Restaurant Birdie, Proshoppen, Suenson Vin, Roskilde Golf Klub, Hotel Pejsegården, Tange Sø Golfklub, Himmelbjerget Golfklub og Daily Sport.

Se stemningsbilleder med arrangementsgruppen, gavebordet og præmieoverrækkelsen.

Som afslutning på dagene blev samtlige scorekort samlet for at udtrække dagens sponsorgave fra Suenson Vine, hvor Jette Ludvigsen udtrak vinderen. Ejvind blev den heldige.

Stor tak til alle deltagere for gode, hyggelige og udfordrende dage – stor tak til sponsorerne – og tak til arrangementsudvalget for deres store indsats for gennemførelsen.

Seniorgolf

Ejvind N. Jensen