2-bolde bliver til 4-bolde i weekenden

Flere skal have mulighed for at komme ud at spille på de mest attraktive tidspunkter, lørdag og søndag formiddag.

Derfor starter sekretariatet her i maj og juni 2024 + sandsynligvis også i august og september en ordning, hvor 2-bolde bliver lagt sammen til 4-bolde. Det kommer til at ske i tidsrummet kl. 8-12.

”Vi hører ofte bemærkningen om, at det er svært at få tid, men når man kigger på udnyttelsesgraden af teetiderne , så er der masser af plads til flere spillere. Vi vil gerne opfordre og animere til, at man spiller sammen med andre – også nogen, man ikke kender på forhånd. På den måde bliver det endnu nemmere at få plads på det tidspunkt, man gerne vil spille, og ens sociale forankring i klubben øges. Det er baggrunden for, at vi nu starter på at lægge bolde sammen i spidsbelastningsperioden lørdag og søndag formiddag,” fortæller daglig leder Jesper Wedersøe.

Roskilde Golf Klub har før gennemført forsøg med flow og belægning, herunder sammenlægning af bolde – og netop den øvelse gavner begge dele.

En 2-bold mellem nogle 4-bolde giver nemt ventetid, hvorimod spillet glider nemmere, hvis alle bolde er 4-bolde.

”Tidligere har erfaringen været, at nogle af dem, der bliver sat sammen til en 4-bold, efterfølgende melder sig fra igen. Det er et uheldigt signal til dem, de ellers skulle spille sammen med, så jeg vil godt opfordre til at spille sammen, også selv om du på forhånd ikke kender dem, du kommer til at spille med. Langt de fleste er søde og rare mennesker og selv om I har forskelligt handicap, så kan man sagtens spille sammen”, siger Jesper, der selv bliver den, der i praksis kommer til at stå for sammenlægningen i GolfBox.

Bliver du lagt sammen, får du besked via GolfBox – og din nye tid bliver maksimalt en tid før- eller tre tider efter din oprindelige tid.

Ordningen bliver evalueret efter de to første måneder, er tiltænkt at holde pause i juli og bliver med stor sandsynlighed genoptaget til august og september.