Første måned på græs for ungdommen

Først og fremmest en stor tak til alle ungdommer og deres forældre, der har taget godt imod alle vores tilbud i april 2024. Vi nyder at se den glæde, træningsiver og kampgejst vi ser til træningerne.

I den seneste måned har vi haft godt gang i træningen. Vi startede 3. april, hvor der både var træning for mikroer og juniorer. Juniorerne har trænet to gange om ugen (mandag og onsdag kl. 16.30-18) og har prøvet diverse øvelser med Martin, Ditte og Victor. Mikroerne har trænet en gang om ugen (onsdag kl. 17-18) og har leget sig til flere golffærdigheder i selskab med Sara, Victor og Anne Sofie. Der er plads til flere på både mikro og juniortræning, så mød endelig op på drivingrange til enten junior- eller mikro-træning.

Om torsdagen har vi haft banetræning, hvor de bedre juniorer træner på Store Skjold og de mindre erfarne eller helt nye træner på Skjoldungen. Det er en unik mulighed for ungdommen at spille med golf-venner og have lov til at grine, fjolle og spille sig igennem hullerne. Alle kan være til banetræning, selv de helt nye.

I torsdags havde vi vores torsdagsmatch, hvor vi spiller banerne, tæller slag, og afslutter dagen med mad og præmieoverraskelse i klubhuset. Og præmierne er for en hver smag og spænder fra sæbebobler over notesbøger til golfbolde. Alle deltagere havde en god dag og vi glæder os til at se endnu flere til den næste torsdagsmatch. Husk, at vi i slutningen af året kåret de bedste spillere i de forskellige rækker (se facebookopslag for rækkeinddeling).

Den 7.april var vi i Grøndalscenteret for at prøve Trackman og de spil, der hører til. Det var en stor succes, hvor selv de mindste mikroer på 5 år hyggede sig i to timer. Vi håber, at der kommer en center i Roskilde, så vi kan træne vinteren igennem i lidt varme.

Der har været Roskildejuniorer, der har deltage i D-tour og fået en god oplevelse med turneringsgolf og venner fra andre klubber. Det kan stærkt anbefales at deltage i D-tour, D-tour mini og Makker Cup. I D-tour kan alle deltage, selv fra første træning og i alle aldre. De mindste er så heldige, at alle deltagere får medaljer.

I den næste måned forsætter træningerne og banetræning. Den 1-2.juni har vi sommerlejr med hygge, træning, leg, spil på banerne og overnatning i klubben. Meld jer til i proshoppen.

NYHED! Ungdommen er så heldige, at de snart får deres eget rum i klubhuset, hvor det er tilladt at sidde og hygge, grine, lave lektier, spille brætspil og nyde sodavand og mad fra restauranten. Alt det som kan være svært at gøre i restauranten i den alder. Vi tænker at indrette rummet med sofaer, reoler med diverse spil, en skærm til at se golf og spille Play-station eller Wii (alt efter hvad vi kan skaffe). Hvis der er noget juniorerne og mikroerne kunne tænke sig, så sig endelig til, så kan vi se om det kan lade sig gøre. Vi satser på at have rummet færdig til juniorcamp i juni.
Husk, at golf går ud på at spille banerne og blive bedre til det via træninger, så husk at få spillet mellem træningerne.

Kommende arrangementer

• D-tour Kalundborg 18.maj: Tilmelding via DGUs hjemmeside
  • Månedsmatch 30.maj – Vi ser gerne tilmelding via Facebook gruppen pga. madmængde, men alle er velkommen på dagen.
  • Ungdomslejr 1-2.juni: Tilmelding og betaling (100kr) sker i proshoppen

På vegne af ungdomsudvalget