Klubhus færdigbygget og gjort klar til indretning

Så blev ombygningen af klubhuset færdig – til tiden ovenikøbet. Håndværkerne er stort set færdige med alt det indvendige, så nu mangler der kun mindre justeringer + alt indretningen. Udendørs mangler der en overdækning langs den nye proshop. Det bliver lavet i den kommende uges tid.

”Nu går vi i gang med selve indretningen. Vi har bestilt nye borde til det nye klublokale, som ”klubhusets venner” hjælper med at samle i næste uge, og så skal vi også i gang med at indrette sekretariat og mødelokale. Også Lasse og Emil skal i gang med at indrette deres nye proshop. Det kommer der til at gå 2-3 uger med, inden vi formelt kan åbne og tage vores nye indgang i brug,” fortæller daglig leder, Jesper Wedersøe, der er meget tilfreds med, at tidsplanen er blevet holdt.

Det glæder også Martin Skovgaard Hansen fra EH & Søn, der har været hovedentreprenør på byggeriet.

”Byggeriet er forløbet gnidningsfrit og de små udfordringer, der har været undervejs, har vi løst i et fantastisk fællesskab og i enighed, så det har været en god proces. Det mest spændende var, da vi skulle have en 1,3 tons stor jernbjælke ind til at bære tagkonstruktionen, da vi fjernede den bærende væg i den gamle gang ved sekretariatet, men det lykkedes rigtig fint,” fortæller Martin.

Brug terrassedørene et par uger endnu

”Vi glæder os meget til, at medlemmer og gæster kommer til at benytte nye fælles indgang til klubhus, proshop og sekretariat. Den er placeret under inddækningen ved siden af den gamle indgang til proshoppen. Dermed er det slut med at skulle rundt om bygningen for at komme ind i klubhuset fra siden af. Det var ikke altid lige nemt at finde ud af for gæster. Nu får vi én fælles indgang og både proshop og sekretariat er tæt på hinanden og på der, hvor medlemmer og gæster kommer ind i klubhuset. Det er en stor fordel,” fortæller Jesper.

Inden for den nye indgang kommer proshoppen til venstre, indtjekningsskærme på væggen lige frem og sekretariatet til højre der, hvor proshoppen tidligere hørte til. Går man lige ud, kommer man ind i det sædvanlige klublokale, men til venstre er der så kommet et nyt, større lokale bag en stor foldedør. Lokalet kan bruges, når der er selskaber i restauranten og ved klubarrangementer. Som noget helt nyt er der bag selskabslokalet et større mødelokale, som har en selvstændig udgang til terrassen. Det kan også bruges som turneringslederrum ved større matcher.

Der er ikke sat dato på, hvornår indretningen er klar og den nye del af klubhuset åbner, så de kommende uger skal vi fortsat bruge dørene fra terrassen for at komme indenfor. Sekretariatet sidder også stadig i skurvognen ved siden af terrassen.

Får hjælp af indretningsarkitekt

”Vi har benyttet ombygningen til også at få gjort noget ved toiletterne. De har både fået nyt gulv, nye fliser og er blevet malet. Desuden er der lavet et nyt rum til rengøringsmaterialer inde på handicaptoilettet. Det er blevet mindre uden at det er gået ud over funktionaliteten. Inde i klubhuset er der også blevet malet – vi mangler lige nu kun den væg, hvor vores GolfBox skærme står ved.”

”Den kommende tid vil der blive gjort rent over det hele – og så kommer der nogle ændringer i indretningen. Det handler bl.a. om en træbeklædning på nogle af væggene for at skabe hygge og endnu bedre akustik. Vi har ønsket, at den gamle og nye del af klubhuset får det samme udtryk, så der ikke er noget, der er splinternyt og noget andet, der er slidt. Det glæder vi også meget til at vise frem. Vi har en indretningsarkitekt til at hjælpe os,” fortæller Jesper Wedersøe.

Klubben har også sin egen frivillige håndværker, Per Aaberg, der har sagt ja til at hjælpe med indretningen. Han får meget at se til i de kommende uger.

Der kommer besked ud til alle medlemmer, når klubhuset åbner efter endt ombygning. Men som sagt har både klubhus og Restaurant Birdie åbent hver dag – og vinterbanen er også åben, så kom endelig ud i klubben…

Billederne herunder viser klubhuset som det så ud fredag den 10. februar. Udenfor er der ikke ryddet helt op endnu og der mangler lidt overdækning. Indenfor mangler der kun en smule oprydning og derefter indretning.