Udskiftning og lille ændring i SGO fritspils ordningen

Hører du til de mange medlemmer, der er med i SGO-ordningen, så kommer her to nyheder til dig.

Den dårlige er, at Sydsjællands Golfklub har meldt sig ud af gruppen af klubber, der udover Roskilde også omfatter Frederikssund, Holbæk, Hedeland, Odsherred og Sorø.

Den gode er, at Skovbo er kommet med i stedet. Selv om mange har været glad for Sydsjællandsbanen i Mogenstrup, så er afstanden større end til de andre klubber.

”Skovbo har heldigvis haft lyst til at være med. Det betyder, at vi får en klub, der er tættere på – både i forhold til os selv men også i forhold til de fleste af de øvrige klubber. Og Skovbos bane er i øvrigt meget attraktiv at spille, så det kan SGO-medlemmerne i Roskilde godt glæde sig til,” fortæller Roskilde Golf Klubs nye daglige leder, Jesper Wedersøe, der i øvrigt selv har været medlem i Skovbo for en del år siden.

Prisen for at være med i SGO-ordningen er 995 kr. pr. år. Det er et tilkøb til et fuldtidsmedlemskab, og når den pris er betalt, kan man spille frit på de øvrige SGO-klubbers baner.

Maksimalt 10 runder

I 2023 bliver der dog lavet en ændring i forhold til antal runder pr. bane. Hidtil har der ikke været noget maksimum, men det bliver der i 2023. Hver klub kan vælge at indføre et maksimum på 10 spillede SGO-runder pr. medlem. Det er klubberne blevet enige om på et fællesmøde og det skyldes, at nogen måske bruger SGO-ordningen som et ekstra medlemskab. Odsherred og Skovbo vil i første omgang gå efter at håndhæve denne regel.

Er du med i SGO-ordningen her i 2022, så fortsætter du automatisk i 2023 medmindre du inden 30. november giver sekretariatet besked om, at du ikke ønsker at fortsætte.

SGO-ordningen kører fra 1. marts til og med 30. november. Det er med andre ord ved at være slut med SGO-spil for i år.

SGO stadig med i frivillig-ordningen

Bestyrelsen i Roskilde Golf Klub har i øvrigt besluttet, at de frivillige i udvalg og klubber i klubben også i 2023 kan vælge SGO-ordningen som deres ”tak for hjælpen”-aflønning. Der bliver sat 500 kr. af pr. medlem i udvalgene til de frivillige, som udvalgene kan vælge at bruge i restauranten, proshoppen eller på SGO-ordningen.

Der kan dog komme ændringer i 2024, fx med noget egenbetaling. Det skyldes, at den interne fordeling af pengene mellem SGO-klubberne er blevet ændret lidt, så det bliver dyrere for Roskilde at tildele de frivillige denne belønning.