Er du god til excel – og vil du hjælpe med flow på banen?

Her kommer en lille efterlysning. Sekretariatet søger efter medlemmer, der gerne vil hjælpe med at indtaste og sortere data i forbindelse med klubbens projekt omkring forbedring af flow og belægning.

I øjeblikket er sekretariatet ved at indsamle data, da alle spillere på 18 huls banen bliver bedt om at tage en seddel, når de går ud – og aflevere den ved hul 18, udfyldt med start- og sluttid, så der kommer et overblik over, hvor lang tid runderne tager. Sekretariatet vil bruge sedlerne til et statistisk overblik – men får brug for hjælp til dette.

“Vi vil meget gerne i kontakt med 1-4 medlemmer, der vil hjælpe med løbende at registrere data for runderne. Det må godt være nogen, der er vant til at arbejde i Excel og som kan være med til at udvikle måden, vi måler og registrerer data, så vi kan bruge dem til noget. Vi vil gerne have viden om rundetider i forhold til tidspunkter på døgnet, antal spillere og lignende,” fortæller daglig leder, Anders Schnack og tilføjer:

”Målet er at sikre, at en golfrunde på 18 huller ikke tager mere end fire timer og et kvarter – gerne endnu kortere. Igennem mange år har spilletiden været et af de punkter, der har fået flest kommentarer i klubbens årlige medlemsundersøgelse, så derfor har bestyrelsen i år besluttet en række initiativer, bl.a. sammenlægning af bolde, starterservice i udvalgte weekender og lignende,” siger Anders.

Har du lyst til at være med i flow-projektet med data-behandlingen som speciale, så kontakt Anders eller Henrik i sekretariatet.