Tag ryge-hensyn udendørs – ikke forbud denne gang

Bestyrelsen har på sit seneste møde behandlet et forslag fra et medlem, der har foreslået at gøre den ene udendørs terrasse røgfri.

Begrundelsen er naturligvis at følge op på det indendørs rygeforbud, så man både ude og inde kan nyde sin mad og drikke efter en golfrunde uden at blive generet af røg. For ikke at genere rygerne så lød forslaget, at det kun er terrassen på den ene side af klubhuset, der skal være røgfri.

Forslagsstilleren er Jens Vinther Christensen, der netop stillede forslaget om rygeforbud kun på den ene terrasse, så der ikke skal laves “revolutioner”.

“Jeg ved, at mange er generet af røgen, og ved kun at lave rygeforbud på den ene terrasse – den, der vender op mod baghallen – så kunne man på den måde dele sol og vind lige.  Jeg ved godt, at der er rygeforbud inde, men når solen skinner, så er det bare rarest at sidde udenfor,” siger Jens.

Bestyrelsen har dog i denne omgang valgt ikke at følge forslaget.

“Vi har meget sympati for forslaget, men vi mener ikke, at det er vores opgave som klub at sætte regler for rygning udendørs. Der kommer sikkert nogle krav fra myndighedernes side i forhold til rygning på udearealer i tilknytning til restauranter og så vil vi følge dem. Det samme gælder, hvis der kommer rygeforbud på banen,” siger formand for bestyrelsen, Kim Møller Behrend.

Han tilføjer dog, at bestyrelsen gerne vil bakke op om, at rygende medlemmer og andre gæster, der sidder på terrasserne, viser hensyn.

“Vi vil gerne have, at der bliver lavet en lille kampagne om dette – og at vi samtidig får taget fat på udfordringen med smidte cigaretskodder – og det gælder også ude på banen. Cigaretskodderne skal i skraldespanden og ikke bare smides eller lægges i skålene med knækkede tee’s,” lyder det fra Kim Møller Behrend.