Hjælp baneservice, hvis der er udfordringer på runden

Roskilde Golf Klub har mange frivillige, der sørger for aktiviteter, hjælper med forbedringer og lignende. En af grupperne står for baneservice, der både har til formål at hjælpe med at sikre et godt flow på banen, men også skal sikre, at banen alene er for medlemmer og for spillere, der har betalt for runden.

Denne sidste funktion havde en af baneservice-medlemmerne en udfordring med her i juli, hvor han mødte et par spillere, som nægtede at vise scorekort og dermed legitimation på, at de var medlemmer eller at de havde betalt for greenfee.

Samtalen udviklede sig meget ubehageligt for klubbens baneservicerepræsentant – og formanden for baneserviceudvalg, Tage Jørgensen, beder derfor nu om hjælp fra øvrige spillere på banen, hvis sådan en situation skulle opstå igen.

Hjælp baneservice, hvis du er i nærheden

”Vi har drøftet, hvordan vi skal håndtere det, hvis det skulle ske igen. Hvis spillere ikke kan eller vil fremvise scorekort, DGU-nummer og/eller bevis for, at de har betalt for runden, så må vi jo bortvise dem. Men hvis spillerne protesterer eller på anden måde ikke vil samarbejde, er det selvsagt ikke nogen hverken sjov eller nem opgave for en enlig baneservicemedarbejder. Skulle det ske igen, vil vi derfor bede om hjælp enten hos medlemmer foran eller bagved,” fortæller Tage Jørgensen.

”Vi ønsker ikke at optrappe en konflikt. Alt skal ordnes i mindelighed og det er trods alt sjældent, vi oplever snyd og efterfølgende, at man slet ikke vil legitimere sig og opildner stemningen. Men for baneservice vil det være noget nemmere, hvis der er flere til stede, også hvis der efterfølgende er brug for at flere til at fortælle, hvad der skete.”

I yderste konsekvens kan der blive tale om at tilkalde politi, men Tage håber aldrig, det bliver nødvendigt.

Baneservice har også mulighed for at kontakte klubbens vicevært, Ulrik Wesselhoff, til at hjælpe.

Alle skal vise legitimation

”Husk at Baneservice består af både nye og ”gamle” medlemmer, og da ingen af dem kender alle medlemmer, så kan alle blive bedt om at vise scorekort og/eller DGU-nummer. Vi har oplevet, at ”gamle” medlemmer er blevet fornærmede over dette, men rettigheder og regler gælder for alle, og kontrolfunktionen bliver sjovest og hurtigst overstået, hvis alle hjælper til. Baneservice er jo bl.a. til for, at alle er med til at betale udgifterne til at drive klubben og banen,” lyder det fra Tage Jørgensen, der samtidig slår et slag for baneservice.

”Jo flere, vi er, jo nemmere har vi ved at køre ofte rundt på banen. Og det er faktisk næsten altid en god oplevelse at komme rundt og snakke med medlemmer og gæster på banen. Samtidig kan vi hjælpe med råd og vejledning til bedre flow på banen, så ventetider bliver minimeret og så nye får tips til at få en god golfrunde.

Her kan du se siden med baneservice. Er du interesseret i at være med, så kontakt Tage.

På billedet er det netop Tage, der i baneservicebilen får vist scorekort med udslagstid og DGU-nummer.