Ungdomsafdelingen vokser – få overblik over aktiviteterne

Så er der gået endnu en måned af golfsæsonen 2024 og sikke en måned. Der har været stor aktivitet blandt ungdommen, hvor der både har været masser af træningsiver, turneringsrunder og ikke mindst en veloverståede ungdomscamp.

Turneringer

Vores nyeste Danmarksserie hold, U25, har været i kamp for første gang. Holdet består af en bruttotrup på syv ungdomsspillere, hvor der på skift udtages fire spillere + en reserve til at spille to singler og en foursome. Den første weekend bød på to udekampe; lørdag mod Dragør og søndag mod Vallø. Der blev kæmpet bravt af alle spillere, som trods nederlag på 0-7 mod Dragør og 3-4 mod Vallø, ser frem til næste spille weekend, hvor begge kampe spilles på Roskildes anlæg.

Vi har også haft spillere med i andre turneringer, specielt D-tour. D-tour er den første turnering for ungdomsspillere i alle aldre og niveauer. De bedste juniorer spiller 18 huller og de yngre og mindre erfarne spiller 9 huller. Det er også et tilbud til de alleryngste, hvor banerne er blevet forkortet, eller der andre aktiviteter med golf i centrum. De spillere, der var med i Kalundborg, havde en super god dag og lærte flere andre golfspillere i deres alder og niveau at kende. Næste D-tour afdeling (nr. 3) er i Møn Golf Klub allerede på lørdag den 8.juni og så er der afdeling 4 den 29. juni i Skovbo Golf Klub. Tilmelding sker via Golfbox. Husk også, at 5. afdeling er i Roskilde Golf Klub lørdag den 27. juli. Vi håber, mange af Roskildes ungdomsspillere vil deltage i D-tour turneringerne, specielt når det er på hjemmebane.

Roskildes ungdomsafdeling har også deres egen turnering, som spilles hver sidste torsdag i måneden. Her spilles i tre rækker og gennem sæsonen kan man samle point til sin årsscore. I oktober finder vi få årets vinder i de tre rækker – dem med flest point. Torsdag den 30. maj deltog flere ungdomsspillere og der blev spillet og kæmpet på livet løs på både Store Skjold og Skjoldungen. Efter runden samledes vi i klubhuset til lasagne og præmieoverrækkelse. Disse torsdag-turneringer er altid sjove og der hygges på tværs af alder og niveau. Tillykke til måneds rækkevindere med de gyldne golfbolde: Sigrid, Sebastian og Christian.

Ungdommen vokser

Ungdommen er vokset i antal hen over foråret og det er vi stolte over. Vi er vokset med omkring 20% i vores medlemsbase. Ikke nok med at vores medlemsbase er vokset, så har vi flere aktive juniorer, så der i forhold til sidste år er over dobbelt så mange til træningerne. Det betyder jo, at det vi laver og sætter i gang, er noget de unge gerne vil.

De unge vil gerne spille golf og nyde klubbens lækre anlæg i Roskilde Golf Klub. Men at blive flere betyder også, at ungdommen fylder mere end de har gjort de sidste par år. Ikke kun til træningerne, men hele tiden. Derfor glædes vi meget over alle de positive kommentarer og smil ungdommen har fået over de sidst par måneder. Tusind tak for disse. At vi er blevet mange flere, betyder dog også, at vi må re-tænke træningerne, så alle får mere sparring med vores pro Martin og pro-elev Victor. Det vil tage tid at regulere, men lige nu prøver vi at sørger for, at der er en voksen frivillig med til alle træninger, som kan stå for en aktivitet. Det håber vi kan hjælpe til, at alle juniorer har tid med trænerne og ikke føler sig efterladt i en alt for stor gruppe. Sig endelig til, hvis I kan hjælpe eller hvis I har spørgsmål til os omkring træningen.

Ungdoms-camp

Vi har afviklet en ungdomscamp 1.-2. juni 2024. Det har vi skrevet en selvstændig historie om med masser af fotos.

Kommende datoer i ungdomsafdelingen

• 8.juni: D-tour – Møn Golf Klub