Seniorgolf sætter maksimum på antal deltagere

Det er populært at være seniorgolfer, der spiller hver torsdag formiddag året rundt. Så populært, at styregruppen for seniorgolf nu har besluttet at sætte et maksimum på antal deltagere.

Tallet bliver 120.

”Lige nu er vi 116 medlemmer. Det er ikke alle, der spiller hver uge, men vi er oppe på mellem 70 og 85 deltagere hver torsdag og kommer der flere, får vi en logistisk udfordring i forhold til antal spillere på banen. Vi har en aftale med klubben om at lave gunstart, så vi alle starter og slutter på samme tid, men det kan ikke lade sig gøre, hvis vi bliver for mange. Det er baggrund for, at vi nu sætter et maksimum på 120,” fortæller formanden for seniorgolf, Ejvind N. Jensen.

Han er naturligvis glad for den store interesse for seniorgolf, der både går op i at spille golf og at have det hyggeligt sammen. I seniorgolf kommer man derfor til at spille med forskellige fra uge til uge, og der bliver også arrangeret fire kvartalsafslutninger, flere ture om året og andre fællesarrangementer.

Om sommeren er der mødetid torsdag kl. 8 og om vinteren kl. 8.45.