Velkommen til en ny proshop og en ny træner-elev

Pladsen i proshoppen var til tider lidt trang, men det lever protrænerparret Martin og Ditte Hansen fint med, for det betød, at rigtig mange kom forbi og hilste på i forbindelse med Hansen Golf første åbningsdag i Roskilde Golf Klub mandag den 25. marts 2024.

Formand Flemming B. Nielsen sagde goddag og tillykke på klubbens vegne – og en del af dagen var det også muligt at hilse på Martins nye protræner-elev, Victor Molte Jensen. Han er rigtig glad for at have fået en elevplads i det job, han længe har drømt om.

”Jeg har overvejet at blive håndværker eller at arbejde fast i en butik, men det passer ikke rigtig til mig, så jeg blev rigtig glad, da jeg fik lærepladsen her,” fortæller Victor, der bor i Herlev og har Hjortespring som hjemmeklub. Der arbejder han i øjeblikket i deres café, men det stopper med ansættelsen i Roskilde. Victor har sidste arbejdsdag i Hjortespring skærtorsdag og starter så i Roskilde 2. påskedag, mandag den 1. april.

Som en af den tre-årige elevtid skal Victor også på skole i Ikast og her har han allerede været første gang.

Victor vil være i Roskilde de fleste af ugens dage, men har også ca. en dag om ugen i Værebro Golfklub som en del af læretiden.

”Når Victor kommer, laver vi et særligt starttilbud om træning hos ham, så medlemmerne kan lære ham bedre at kende. Det vender vi tilbage til, når han er startet,” fortæller Martin Hansen.

Ditte og Martin kunne mandag den 25. marts 2024 præsentere en proshop, der var fint indrettet med varerne pænt sat op på hylder og hængt på bøjler. De sidste mange uger har lokalet ellers set lidt kaotisk ud, men det lykkedes at blive færdige med papkasse-udpakning, lægge varer ind i deres kassesystem, indrette prøverum og lignende.

”Vi har et lille hængeparti med nogle varer, der endnu ikke er kommet endnu. Det skyldes, at varerne nu skal syd om Afrika for at nå hertil. Men de er på vej. De fleste varer er dog i hus og vi kan tilbyde både jern og køller, sko, tøj, handsker, bolde og andet form for golfudstyr. Vi har også bags og vogne – inklusive på el og man er velkommen til at låne en vogn til en prøverunde for at finde ud af, hvordan det fungerer,” fortæller Martin Hansen.

I løbet af foråret kommer der også fittingdage med forskellige udstyrsfabrikanter, og Martin selv kan også hjælpe med fitting af udstyr, så det passer til den enkelte.

Åbningstiderne i shoppen er:

• Mandag-torsdag kl. 9.30-18
  • Fredag kl. 9.30-16