Spil fast om onsdagen – vær med i Herredagen

Hver onsdag fra april til og med september er der rigtig mange herrespillere, der har en fast aftale med deres makkere enten i større eller mindre grupper. De har sat onsdagen af til golf. Nogle spiller morgen, andre formiddag og middag og atter andre grupperinger spiller om eftermiddagen. Fælles for dem alle er, at de efter spillet indberetter resultaterne og er med i Herredagens løbende turnering.

Nu er det igen tid til at tilmelde sig Herredagen for den kommende sæson. Konceptet er det samme som tidligere. Du tilmelder dig herredagen og kommer automatisk med i den af de fire rækker, der passer til dit handicap. På den måde konkurrerer du med spillere, der er nogenlunde på niveau med dig selv.

Der er præmier til dem, der scorer flest point på de enkelte spilledage, men der er også konkurrencer om at kommet tættest på flaget på par 3 hullerne og så er der en særlig løbende konkurrence (kaldet eclectic), som går ud på, at GolfBox via de ugentlige indberetninger holder øje med din bedste score på hvert eneste hul igennem sæsonen.
”På den måde har man hele tiden noget at spille for, også selv om man en dag er startet skidt og derfor ikke scorer mange point. På hvert hul får man noget ud af en god score. Den tæller med i årsresultatet,” fortæller Niels Træden fra Herredagsudvalget.

Inden sæsonstart:

• Du skal tilmelde dig ”Herredagen 2024” i GolfBox (Se under ”Klubturneringer” – under januar ligger tilmeldingen) – det koster 200 kr. som du betaler samtidig med tilmelding
    Inden spilledagen:
  • Bestil en tid som normalt i GolfBox sammen med dem, du gerne vil spille med
  • Tilmeld dig dagens turnering – også i GolfBox (under ”Klubturneringer” – vælg datoen og den række, du spiller i, så er du tilmeldt denne onsdags match)

Du kan bestille tider fra 21 dage før og du kan tilmelde dig onsdagsturneringerne fra gang til gang eller hele foråret på én gang

Under spillet:

• Udfyld scorekort som normalt
  • Hvis du er tæt på flaget i dit udslag på par 3 hullerne, skal du måle afstanden fra bold til hulkant og notere meter og centimeter ud for hullet på scorekortet. Hver onsdag er der præmier til dem, der er landet tættest på flaget på de fire par 3 huller

Efter spillet om onsdagen:

• Udfyld scorekortet med alle oplysninger om resultat, turneringsform, række og selvfølgelig underskrift af både spiller og markør
  • Indberet også resultatet elektronisk – der kommer et link på sms aftenen før
  • Læg scorekortet i Herredagens postkasse samme dag
  • Hvis du har et par 3 hul, hvor du håber, din bold har været tættest på flaget, skal du sende en mail til med navn, hulnummer og afstand

Følg med i resultaterne:

• På GolfBox kan du løbende følge med i resultaterne for de enkelte spilledage og på stillingen i den løbende eclecticturnering
  • Resultatet for ”tættest på hul” kan hver uge følges på Herredagens hjemmeside

Første Herredag er onsdag den 10. april 2024. Herfra kan du spille med alle de onsdage, du kan. To gange i løbet af sæsonen bliver der arrangeret særlige matcher, som samtidig fungerer som afslutning på henholdsvis forårs- og efterårssæsonen. Her er der også fællesspisning. I 2024 er de to dage 19. juni og 25. september.

Er du ny i Herredagen og mangler nogen at spille med, så tag kontakt til en fra Herredagsudvalget, der vil hjælpe dig i gang.