Elitespillerne på vejr-cocktail træningstur til Tyskland

I 2022 var det heldigvis igen muligt for Roskildes elitespillere at komme på træningstur til den dejlige mesterskabsbane på Gut Kaden i Tyskland. Corona kom nemlig ikke i vejen denne gang, og 20 spillere tog afsted med chefpro Lasse Frölich tidlig fredag morgen den 8. april med hjemkomst igen søndag den 10. april 2022.

Træningsturen har i mange år dannet rammen om den perfekte sæsonopstart for spillerne, og for det meste har vejret været dejligt i Hamborg og omegn. Anlægget i Gut Kaden er skønt og faciliteterne dejlige og velegnede til en golfweekend, hvis man har lyst til at prøve den slags. Det kan virkelig anbefales. Banen stod rigtig flot og velplejet, trods vejrforholdene og nogle enkelte baneomlægninger, der blev arbejdet på. Banen har en A, B og C sløjfe (27 huller), og der er store variationer på de tre sløjfer.

Men denne gang rasede vejrguderne gevaldigt, og turen og matcherne blev præget af vejret, der bød på kraftig regn, snevejr, hagl og en vind med 17 sekundmeter. Alt dette i ca. 4-5 graders ’varme’. Der var kun få ophold i vejret. Uha for en cocktail! Men med mange lag tøj på, smil på læben og godt gåpåmod gennemførte Roskildes seje spillere programmet, der bød på selvtræning, fællestræning (kort spil, putting og range) og muligheden for at få spillet alle de tre forskellige sløjfer i Gut Kaden.

Trods vejret var det en velgennemført træningstur, så nu er spillerne klar, til det går løs. Tusind tak til klubben for en velarrangeret træningstur.

Spillet i Danmarksturneringen (divisionsturneringen) starter i weekenden den 7. og 8. maj 2022. Det er DGU’s danmarksmesterskab for hold. Roskilde deltager med hold i mange rækker, med bl.a. vores herrehold (førsteholdet) i 1. division og vores elitedamer i kvalifikationsrækken.

Kom endelig og se med og giv din opbakning til spillerne, når der bliver dystet på hjemmebane.

Nedenfor kan du se billeder fra turen.

/Tutter Blume

Her finder du siden med divisionsholdenes kampe og resultater. Der er står også lidt om spilletrupperne, men de er endnu ikke opdateret til 2022.