Sjov junior Sverigestur 2019

I lighed med tidligere år blev de juniorer, der har deltaget aktivt i træningen i løbet af sæsonen og som lever op til ungdomsudvalgets deltagerkrav, inviteret med til ”Junior Sverigestur”. I år gik turen til Landskrona Golfklubb i Skåne.

Se flere billeder længst nede.

Vi var 18 deltagere, heraf tre ledere (Ryan Westh-Buske, Bo Østergaard og jeg). Vi forlod Roskilde Golf Klub fredag 4/10 kl. 16 i 9-personers minibus med trailer og to biler. Fru Rasmussen havde bagt lækre chokolademuffins til at køre på og ca. to timer senere ankom vi til Landskrona, hvor vi blev indkvarteret i 3 A-stuga’er (A-huse). Efter aftensmad var der fri leg på minigolfbanen og oplyst driving range. Vi havde medbragt sodavand, frugt og slik til hygge.

Deltagerne var Mads Emil, Nicklas, August, Christoffer Thorhauge, Johannes, Bjarke, Rasmus, Mads Viemose, Christoffer Andreasen, Andreas, Malthe, Matthias, Silas, Lasse Schrøder, Noah og os tre ledere.

Lørdag morgen mødtes vi til morgenmad. inden vi skulle ud på golfrunde fordelt i fem hold på Hildesborg banen til en dejlig runde i koldt men godt vejr. Der blev spillet flot og vi hyggede os.

Om eftermiddagen udfordrede Ryan os; alle blev opdelt i hold og skulle lave en ”trick shot” video a la dem, man kan finde på Youtube. Videoen skulle bestå af overraskende golftrick, samarbejde og vild begejstring. Der blev optaget på smartphones og redigeret i imovie. Kreativiteten var stor og om aftenen blev alle trick shot videoerne vist på Ryans computer i restauranten. Der blev grinet en hel del og klappet. Det var ”minigolf” videoen, der fik flest stemmer omend de alle var rigtig gode og sjove. Og så blev der hygget.

Søndag morgen skulle vi spille Erikstorps banen, men måtte vente ca 1 time på at tee ud på grund af rimfrost. Det gav os bare lidt ekstra tid på driving rangen. Det blev endnu en flot kold dag i Landskrona.

Inden hjemtur om eftermiddagen fik vi frokost (lunch, som svenskerne kalder det) og kåret vinderne af lørdags- og søndagskampene.

Det skal nævnes, at det var en stor fornøjelse af have Roskilde Golf Klubs juniorer med på tur. Alle deltog aktivt, var søde og hjælpsomme og gode ambassadører for ROGK. Vi tre ledere er stolte af at have så fantastisk juniortrop. Det er nogle dejlige juniorer, vi har i Roskilde.

Vi kom tilbage til Margrethehåbsvej søndag sen eftermiddag og skiltes med gode minder fra en ”fed” weekend.

Efterårsgolfhils
Søren Frøsig Rasmussen