Prof-træner til Roskilde med styr på teknik og følelser

Kunne du tænke dig at blive trænet af en af dansk golfs store spillere, så kan du få dit ønske opfyldt her i 2019. Klubbens protræner, Lasse Frølich, har nemlig fået en opringning, han ikke lige regnede med, og telefonsamtalen er nu endt med, at den professionelle Mads Vibe-Hastrup i år er at finde i Roskilde på træningsområdet, på driving range og på banen som underviser.

”Jeg må indrømme, at jeg lige blev lidt ”star-shocked”, da Mads ringede, men jeg blev naturligvis glad, og jeg er sikker på, at Mads kan bidrage med god træning på alle niveauer i klubben,” fortæller Lasse.

For Mads selv er der også tale om et perfekt match. Han har omlagt en stor del af sit liv, har fået glæden ved golf tilbage efter nogle hårde år, både privat og på golfbanen – og så har han lagt en plan for fremtiden, hvor undervisning af forhåbentlig glade golfspillere i Roskilde er en af grundpillerne.

Allerede nu er Mads klar til at undervise – og i marts er der ovenikøbet et helt særligt tilbud til alle medlemmer – se længere nede.

Mads har stadig passionen for golf intakt, så meget at han fortsat spiller turneringer og til efteråret prøver at komme tilbage på Europatouren via Tourskolen. Om det lykkedes, vil tiden vise, men lige nu er det kun sikkert, at den 40-årige golfspiller er i Roskilde i denne sæson.

Passion, følelser og kærligheds-eksperiment

Udover golfundervisningen i Roskilde har Mads også andre passioner, han skal leve ud. Den ene er, at han er i gang med tage en terapeutuddannelse med det mål at ende som registreret alternativ behandler. Han holder også foredrag – og det er ikke umuligt, at der kommer et her i klubben. Hans foredrag er bygget op om den bog, han selv har været med til at skrive, ”Sport og følelser”, og den viden bruger han også, når han underviser. Så det er en golftræner med styr på både teknik og følelser, du kan få råd af.

Medforfatter på bogen er Luise Thye-Østergaard, og samværet med hende er en hel historie for sig selv. Udover bogmakkerskabet er de også kærester, men et noget usædvanligt par, da de bor under tag i Charlottenlund med Luises mand og to børn + en datter, som Mads har fra et tidligere ægteskab. Et ”kærligheds-eksperiment” kalder de det. Vielsesringene mellem Luise og hendes mand er gemt væk, de er stadig gift, men det er Mads og Luise, der er kærester.

Nok om det – det kan Mads selv fortælle mere om, hvis du møder ham til et af hans foredrag. Så kan du også spørge til den sidste af hans passioner, som han også planlægger at bruge mere tid på i år. Mads er nemlig noget så usædvanlig som forhandler af kunstgræs, blandt andet til greens.

20 minutters gratis træning i marts

Du kan dog først og fremmest møde ham på træningsbanen. Og her i marts er der en ekstra unik mulighed. For at introducere Mads er der i marts en gratis lektion på 20 minutter til så mange, der kan nå at komme til.

Der er tider på følgende dage i marts: 4., 5., 6., 7. 11., 12., 13., 14., 20., 21., 22. og 23. marts. – de fleste dage kl. 10-18. Du skal ringe til golfshoppen på tlf. 46 32 61 00 og bestille tid – du kan ikke booke i proshoppens normale bookingsystem.

Udover individuel træning kommer der også holdtræning her til foråret. Programmet er ikke klar endnu, men både Mads og Lasse vil køre holdtræninger, både sammen og hver for sig. I proshoppen er Emil Lindvig Nielsen stadig at finde, så trekløveret er klar til at hjælpe medlemmerne i Roskilde Golf Klub med at blive endnu bedre golfspillere i 2019.

Billedet med pokalen er fra Madrid i 2007, hvor han vandt karrierens største sejr på Europatouren, nemlig Madrid Open.

MADRID, SPAIN – OCTOBER 14: Mads Vibe-Hastrup of Denmark celebrates with the trophy after winning the final round of the Valle Romano Open de Madrid at the Real Sociedad Hipica Espanola Club de Campo on October 14, 2007 in Madrid, Spain. (Photo by Ian Walton/Getty Images)