Flere juniorer – flot afslutning – Rasmus Bornæs årets junior

Torsdag den 28. september 2017 blev der holdt fælles mikro- og juniorafslutning i Roskilde Golf Klub. Det var en flot efterårseftermiddag, og juniorerne blev sendt ud på afslutningsmatch fra kl. 16 i form af ”Texas Scramble”, som Benny Boy havde bestemt var dagens tema (næste år vender vi nok tilbage til ”Foursome”). Der var 18 spillende juniorer, som spillede for-ni på stor bane for at kunne nå ind i klubben til kl. 18.30, hvor forældre var inviteret til.

Der kom 63 deltagere til spisning.

Mkroerne mødtes kl. 17 til lidt sjov på træningsbanen og var også færdige kl. 18.30.

Jeg bød alle velkommen og velbekomme.

Restaurant Kontoret havde lavet en formidabel menu; Lasagne, velsmagne salater, pommes frites og efterfølgende vanilleis med diverse krymmel, m & m, etc. Wow! Det var lækkert. Klubben havde inviteret mikroer, juniorer og søskende på måltidet inkl. en sodavand, og forældre betalte 100 kr. for deltagelsen.

Da alle var blevet mætte, blev spændingen med hvem, der havde vundet dagens dyst, afgjort:

Texas Scramble torsdagsafslutningsmatchen blev vundet af Emil Lyseen, Nicklas Smith, William Bredtved og Oliver Laursen. 2. præmien gik (ikke nødvendigvis til de næstbedst spillende men nogle som kæmpede en brag kamp) til 4 yngre juniorspillere, nemlig Lasse Schrøder, Silas Østergaard, Marius Olsen og David Trudsø. Vinderene vandt golfbolde og handsker, samt en stor klapsalve.

Lasse Frølich udnævnte ”Årets junior”, som i 2017 blev Rasmus Bornæs. Rasmus fik en flot golfbag, trøje, handske, bolde mm. Rasmus blev valgt fordi han er vellidt i klubben, både af andre juniorer men også af andre medlemmer. Han er en god repræsentant for juniorerne. Vi ønsker Rasmus et kæmpe til lykke.

Her kan du se siden med Årets junior fra de forrige år.

Anne Sofie Siebuhr og Emil Lindvig kårede ”Årets mikrospiller”, Magnus Haastrup. Vi var heldige, at Kirsten Østergaard sponserede en fin mikroputter som præmie. 1000 tak, Kirsten. Og til lykke til Magnus.
Roskilde Golf Klubs bestyrelse havde samme aften bestyrelsesmøde og kom og overværede præmieoverrækkelserne, og formand Kim Behrend Møller holdt en fin tale, hvor han bl.a. lagde vægt på, at RoGK gør ekstra meget for at støtte ungdomsudvalget, da det er vigtigt, at vi får flere yngre spillere i klubben. Kim sagde også, at bestyrelsen er glade for at så mange forældre og bedsteforældre støtter op omkring deres mikroer og juniorer. Tak til Kim og bestyrelsen for jeres enorme støtte.

Der skal lyde en stor tak til ungdomsudvalget for godt arbejde i 2017 (ungdomsmedlemsantallet er faktisk vokset fra 52 til 72 medlemmer i løbet af sæsonen, altså +20 medlemmer). Det er flot. Det kan vi godt være stolte af.
Tak til mikroledere Anne Sofie og Emil Lindvig, turneringsleder Vinni Smith, torsdagsmatchleder Benny Boy, holdleder og nyt medlem Peter Bornæs og ikke mindst en kæmpe tak til Lasse Frølich og hans dygtige team; Martin Hansen og Emil Lindvig. Der skal også lyde en stor tak til Lasse Frølich for de fine præmier til afslutningsmatchen.

Tak for i år. Husk, at I skal være hjertelig velkomne til at komme i Roskilde Golf Klub, selv om træningerne er slut for i år. Håber at se mange af jer i efteråret/vinteren.

Sidste men ikke mindst, så glæder vi os til at byde jer alle velkommen til en ny sæson i april 2018.

Stor ungdommelig golfhils

Søren Frøsig Rasmussen