Rehab-spillerne får penge til scootere fra Spar Nord Fonden

Repræsentanter fra Rehabgolf i Roskilde har været en tur forbi den lokale Spar Nord Bank afdeling på Københavnsvej i en ganske særlig anledning.

Rehab’erne er nemlig blevet udvalgt til at modtage 10.000 kr. fra Spar Nord Fonden – penge, der falder på et tørt sted, da rehab-spillerne i Roskilde har vokseværk og samtidig udfordringer med slidte scootere, der hjælper flere af spillerne rundt på banen, når de om fredagen mødes til spil på klubbens 9-huls bane, Skjoldungen.

Ved arrangementet hos Spar Nord deltog formand for rehab-golf i Roskilde, Kim S. D. Jakobsen samt styregreuppemedlemmerne Anne-Marie Daugaard og tidligere formand for rehab-golf, Hans Møllegaard.

Udover disse deltog også Svend Erik Skarsholm, der er ansvarlig for vedligehold af scootere, og Hans Kristian Olesen, der som opgave har at udbrede rehab-golf til andre klubber på landsplan.

I Roskilde var der i alt 20 foreninger/klubber, der også modtog 10.000 kr. til deres frivillige arbejde, mens der på landsplan i alt var 700 foreninger, der modtog 10.000 kr. I år var det en særlig jubilæumspulje, da banken fylder 200 år.

For tiden har rehab-golf i Roskilde 42 aktive spillere og 24 hjælpere, der mødes hver fredag.

Herunder kan du se fotos fra arrangementet, hvor Kim Jakobsen på vegne af Roskilde Golf Klub takkede for donationen.