Æresmedlem Erling Høyer er gået bort

Roskilde Golf Klub er blevet et æresmedlem og en klublegende fattigere.

Dagen før sin 86-års fødselsdag sov Erling Høyer ind tidligt om morgenen mandag den 27. maj 2024 i sit hjem i Svogerslev. Det skete efter en længere periode, hvor Erling skiftevis har været på Roskilde og Holbæk sygehuse med forskellige helbredsmæssige udfordringer, bl.a. leukæmi.

De sidste uger har han dog været hjemme, haft det godt og også deltaget i forskellige arrangementer, senest en børnebørnsfødselsdag i lørdags, som han selv betegnede som en “dejlig dag”. Også golfklubben nåede han at besøge en sidste gang i sidste uge.

Roskilde Golf Klub har i det hele taget betydet meget for Erling, ligesom Erling har betydet meget for golfklubben. Erling har været medlem lige siden starten i 1973 og har undervejs bidraget til klublivet i stor grad. Han var leder af Herredagen i 22 år, matchleder igennem 12 år bl.a. i den periode i 90’erne, hvor matcherne i klubben var kæmpestore. Han har arrangeret ture, sørget for klubfester og i det hele taget været et samlingspunkt.

De seneste år har Erling selv kun spillet golf i mindre omfang, men han er alligevel kommet i klubhuset meget fast – ofte hver dag.

I den store jubilæumsbog, der i 2023 blev produceret i forbindelse med klubbens jubilæum, er der et større portræt af Erling og her står der bl.a., at Erling ofte stod for de store klubfester og ture helt selv.

”Så var det også mig, der bestemte, hvordan det skulle være uden der skulle koordineres med nogen andre. Det havde jeg det bedst med,” sagde Erling i forbindelse med portrættet.

Erling efterlader sig sin hustru Gitte, der også har været medlem i golfklubben siden starten, og de har sammen to børn og fire børnebørn.

Bisættelsen er tirsdag den 4. juni 2024 kl. 14 i Roskilde Domkirke.

På billedet i toppen ses Erling i klubhuset sammen med Jesper Schrøder.

Herunder er der andre fotos af Erling, bl.a. sammen med hustruen Gitte (Birgitte), Jørn Kristiansen, Lise Ellegaard, tidligere borgmester Joy Mogensen og Tina Donstrup fra sekretariet. Det sidste foto er fra udnævnelse til æresmedlem i 2014, hvor Erling står sammen med daværende formand Jan Eriksen: