Tank benzin med OK og støt golfklubben

3781 kr. har Roskilde Golf Klub i 2023/24 fået i støtte fra OK i forbindelse med, at medlemmer, familie og venner har tanket benzin og valgt Roskilde Golf Klub som støtte-modtager.

Klubben modtager mellem 5 og 10 øre i støtte for hver liter benzin, der bliver tanket.

Hvis der er andre, der har lyst til at tilknytte golfklubben som støttemodtager, så kommer her en vejledning. Bemærk, at ørebeløbet pr. liter ikke går ud over din pris, når du tanker. Du betaler altså ikke ekstra for benzinen.

Den nemmeste måde at være med på er ved at bruge OK’s app på telefonen. Det er også den, der giver golfklubben 10 øre pr. liter benzin. Her skal du så tilknytte dit betalingskort og notere Roskilde Golf Klub som modtager af sponsorstøtte.

Når du tanker, åbner du bare app’en, der helt automatisk finder den tankstation, du står på og beder dig vælge nummeret på den stander, bilen holder på. Når du har gjort det, åbner standeren, så du kan tanke og når du er færdig, trækker app’en automatisk beløbet via dit betalingskort. Du behøver altså ikke at have pungen frem.

Hvis du skriver nummerpladen på din bil ind, så kan du også bruge app’en til at parkere – både der, hvor det er gratis, fx de to første timer i Roskilde bymidte, men også hvor der er betalingsparkering. Det er også muligt at få bilen vasket via app’en, ligesom der også er opladning af el-biler.

Sådan vælger du Roskilde Golf Klub som støtte-modtager

• Åbn app’en
  • Tryk på ”Mig” nede i bunden
  • Vælg ”Sponsorsøtte” og find Roskilde Golf Klub
  • Tryk på tilbage-pilen øverst i højre hjørne

Har du brug for hjælp eller svar på spørgsmål, så kan du kontakte Erik Christiansen, der i golfklubben er koordinator for klubbens regionsgolfhold, men som også arbejder for OK. Erik kan kontaktes på mail () eller telefon 22 61 34 80. Det er Erik på billedet, der fylder benzin på ved en OK tankstation.

Det er også muligt at bestille et OK-kort, som du kan bruge i stedet for eller som supplement til app’en. Et OK-kort giver mulighed for kredit i 45 dage, ligesom der er andre muligheder fx i forhold til mobilabonnement og levering af strøm. Erik Christiansen fortæller, at hvis man laver en el-aftale med OK, så modtager man et gavekort på 500 kr. til køb af brændstof eller vask – og så bliver beløbet til golfklubben sat op til 15 øre pr. liter benzin, man tanker.