Løverne sadler om – succes til de let øvede

Primo august startede “Udvalg for let øvede” med at tilbyde højhandicappere gratis træning i Roskilde Golf Klub.

Og hvilken start. Tilmeldingerne strømmer ind, så vi desværre har været nødt til at lukke for flere tilmeldinger før planlagt. Derfor er der nu sat et max. på ca. 15 deltagere pr. træning.

Heldigvis har vi fået fået en ekstra træningstime mandag fra 17-18, så vi kan tilbyde træning to timer mandag og en time lørdag.

I foråret var der stor forhåndsinteresse for vores program. Men desværre mødte kun ganske få op til træninger og match. Derfor sadler vi om nu.

Vi har lavet nogle kriterier for dem, som kan deltage (fuldtids- eller senior fleksmedlemmer med over handicap 36 og maks. ni års medlemskab). Ellers ville der blive så mange, at vi ikke har ressourcer til at modtage alle. Der er udsendt mail til aktuelle deltagere.

Vil man spille match, henviser vi til kaninmatcherne mandag.

Vi har med vilje lagt træninger på denne dag. Derved håber vi at kunne skabe et begynder/letøvede socialt miljø.

Efter sæsonen vil vi evaluere tiltaget og derefter vurdere, hvordan begynderaktiviteter kan se ud i fremtiden.

I efteråret har trænerne valgt følgende temaer:

• Course management
  • Putting med hastighedskontrol
  • Grundsving
  • Jern, orientering af slagflade/svingbane
  • Køller, forskel på de forskellige typer i vores bag og hvordan vi bruger dem

Udvalg for let øvede