Husk at bekræfte din tid – reminder sendt 80 medlemmer

I maj 2022 har der været 365 ubekræftede spillerunder på Roskilde Golf Klubs 18-huls bane. Det er mange – for mange.

Sekretariatet har derfor kontaktet de ca. 80, der har to eller flere ubekræftede tider med en klar forventning om, at de ikke fremgår, når der efter juni bliver trukket en ny liste over ubekræftede tider.

“I 2021 blev der gennem hele sæsonen lavet lister hver måned, men desværre var der ikke en tendens til nedgang fra måned til måned. Derfor kan det komme på tale at indføre sanktioner i år, men det håber vi ikke, bliver nødvendigt,” fortæller Henrik Overgaard Pedersen fra sekretariatet.

En ubekræftet tid kan være to ting:

• Spilleren har bestilt en tid – men udebliver
  • Spillere har bestilt en tid – men bekræfter ikke sit fremmøde på dagen

Bestyrelsen har et krav om, at alle skal bekræfte. Det er selvfølgelig for at undgå, at banen er booket men at tiderne ikke bliver brugt, men det er også for at sikre, at GolfBox hele tiden giver et retvisende billede af, hvor mange der spiller. Og bekræfter du ikke din tid, så ser det ud til, at du slet ikke er dukket op.

Du kan bekræfte tiden på skærmene i klubhuset eller du kan gøre det via GolfBox app’en på telefonen på vejen eller hjemmefra (op til 10 kilometer).

“Vi skal ikke alene huske at bekræfte tider, når vi spiller i Roskilde. Det skal vi også, når vi spiller på udebane – ikke mindst de spillere, der er med i fritspilsordningen, SGO. Klubberne afregner indbyrdes efter spillede runder og her tæller ikke-bekræftede tider ikke med. Det kan derfor have stor betydning for klubberne, hvis spillerne ikke bekræfter. Vi ønsker ikke at få et ry for ikke at bekræfte tider og på den måde så tvivl, om ordningen skal fortsætte, siger Henrik Overgaar”

Enkelte gange har skærmene i klubhuset eller GolfBox app’en drillet teknisk, men det er i meget få minutter/timer over en hel måned.

Når den nye bane, Skjoldungen, åbner, bliver der også tidsbestilling og bekræftelse af tider på samme måde som på Store Skjold – 18-huls banen.