9 huls match 30/8 med indlagte short game konkurrencer

I juli blev der lavet et forsøg med en ny match, hvor deltagerne kom til at spille tre forskellige spilformater over i alt 27 huller.

Nu kommer der igen en nyskabelse – en 9-hullers match på Skjoldungebanen med ekstra fokus på det korte spil. Udover almindelige stableford kommer der nemlig en række shortgame-konkurrencer, som skal gennemføres på hullerne. Det er Kuno Kragh og Jesper Wedersøe, der står for arrangementet.

Matchen bliver spillet fredag den 30. august kl. 17.30 – her er der gunstart med de indlagte konkurrencer på hvert hul, så matchen kommer nok til at tage 2 ½ – 3 timer. Efter matchen er der så servering af noget at drikke.

Kom i god tid, så der er tid til information og til at komme ud på de enkelte huller.

Prisen er 75 kr. pr. person.

Og så lidt mere om selve matchen. Den er opdelt i to konkurrencer:

1. Almindelig stableford
  2. DGU’s short game konkurrence

Sidstnævnte er sammensat af forskellige konkurrencer med korte og lange chips og puts. Der er også en post med bunkerslag og en med flopslag (hvor bolden skal slås meget op i luften, fx over en bunker). Endelig er der en ”uret rundt”-puttekonkurrence på puttinggreen.

“Vi ved alle af bitter erfaring, at boldens færd de sidste få centimeter mod hullet ofte gør forskellen mellem en fantastisk eller katastrofal score, og derfor vil vi gerne slå et slag for at øge fokus på træning og udførsel af det korte spil – Short Game,” siger daglig leder, Jesper Wedersøe.

Der er plads til 27 deltagere – alle er velkomne uanset handicap og uanset, om de er fuldtidsmedlemmer eller flexmedlemmer.