Regn og blæst nedlægger træ på hul 14/15 på Store Skjold

Heldagsregnen søndag den 30. juni 2024 var godt for klubbens baner generelt, men ét sted kom der skader, nemlig ved søen mellem hul 14 og 15 på Store Skjold. Her kunne et træ på kanten af søen nemlig ikke tåle kombinationen af blæst og rigtig meget regn, så det endte med at vælte.

Træet stod som et slags sigtepunkt, når man på hul 15 slår over åen i 2. eller 3. slaget – hvis man altså ikke som de gode spillere gør, slår direkte mod greenen over skoven.

Greenkeeperne har nu skåret træet i stykker og fjernet det, så nu har søen fået et helt andet udtryk. I forvejen var andre træer på den anden side af den lille sø blevet fjernet. Det skete for et par år siden for at tilgodese bl.a. frøer, da søen ikke skulle ligge i skygge.

Her kan du se fotos af det væltede træ: