Spil en ny match over 3×9 huller lørdag 20. juli 2024

Så er det nu, hvis du skal ud og spille en ny spændende match i Roskilde Golf Klub. Det er “Skjoldematch”, som afvikles over 3 x 9 huller på henholdsvis Skjoldunge-banen og Store Skjold banen. Det sker lørdag den 20. juli 2024.

Matchen afvikles som en parmatch, hvor du kommer til at spille tre forskellige formater på de 3 x 9 huller.

Ved tilmelding kan man vælge at tilmelde sig som par, eller singlespiller, der efterfølgende sættes sammen med en anden singlespiller.

• På Skjoldungen spilles Fourball
  • På Store Skjold hul 1-9 spilles Foursome
  • På Store Skjold hul 10-18 spilles Greensome

Herunder kan du se en beskrivelse af spilleformaterne:

• Fourball: Alle fire spiller deres egen bold. Den bedste score på hver side tæller som holdets score
  • Foursome: Hvert par spiller kun en bold, som spillerne skiftes til at slå til. En spiller slår ud på de lige huller, mens makkeren slår ud på de ulige. Spillehandicappet udregnes som gennemsnittet af parrets spillehandicap
  • Greensome: Lige som foursome, men her slår begge spillere ud på hvert hul, og parret vælger så det bedste drive at spille videre med

Turneringen er åben for fleksmedlemmer samt spillere fra andre klubber, som betaler 275 kr. i match-/greenfee.

Der startes samtidig på alle tre 9-huls sløjfer, og der skal derfor forventes en pause efter hhv. 1. og 2. runde.

Der er præmier til de syv bedste hold (eller 10% af deltagerantallet) og en række af indlagte konkurrencer.

Der afleveres scorekort efter hver runde, og leaderboard offentliggøres, inden 2. og 3. runde sættes i gang.

Efter 3. runde er klubben vært for lidt forplejning og forfriskninger inden præmieoverrækkelsen.

“Det er godt nok midt i ferietiden, men forhåbentlig er der alligevel medlemmer, der har lyst til at være med til en match med et helt nyt format,” siger daglig leder, Jesper Wedersøe, der er matchleder på Skjoldematchen.

Her finder du link til tilmelding via GolfBox.

Tilmeldingsfrist er onsdag den 17. juli kl. 12.

Ny match søndag den 4. august – flagmatch – tilmelding er startet

Der er også åbnet op for tilmelding til flagmatchen søndag den 4. august. Denne match afvikles både over ni huller på Skjoldungen og over 18 huller på Store Skjold.