Tre puljevindere i Regionsgolf i 2024 – kvartfinaler i sigte

Så ser alle puljekampene i regionsgolf færdigspillet og Roskilde Golf Klub fik tre puljevindere i år.

Det var disse tre hold:

• SA6 med holdleder Karsten Jensen (Jan Birger Nielsen, Kim Lyseen, Ole Haslund, Tutter Blume, Else Juul, Andrea Lima, René Hungerbühler, Brian Harder og Menno Maat)
  • VB1 med holdleder Erik Christiansen (Conni Parsner, Lene og Erik Vindeløv, Thorkild Rasmussen, Esben Carstensen, John Kruse Andersen, Henrik Overgaard, Anette og Jesper Gottlieb)
  • VC4 med holdleder Birte Helbæk (Ole Dahl, Niels Træden, Bo Jørgensen, Ayo Bærentsen Lyngkjær, Anne Danborg, Lars Søndergaard, Bo Sponholtz, Alice Wind, Jesper Bluhme og Aksel Nielsen)

Alle tre hold klarede sig videre via meget spænding i deres puljer.

SA6-holdet formåede at sætte sig på 1. pladsen via to 6-5 sejre i holdets sidste kampe henholdsvis Skovbo og Kalundborg to dage i træk.

VB1 skulle vinde den sidste kamp mod Dragør med mindst 9-2 for at have en chance for at blive nr. 1. Det lykkedes lige akkurat og da den omvendte kamp i Dragør også var endt 2-9, så skulle holdkaptajnerne først hjem og indtaste resultatet, før de fandt ud af, at det var Roskilde, der går videre til kvartfinalerne.

VC4 spillede også en meget tæt pulje, hvor Roskilde fik 7, mens Ledreborg, Midtsjælland og Korsør fik 6, 6 og 5 point.

Stort tillykke til disse hold. De skal nu ud i Cupkampe i kvartfinaler, hvor kampene spilles på neutral bane.

SA6 skal spille mod Værløse i Ledreborg, VB1 skal spille mod Albertslund i Værløse og VC4 skal spille mod Værløse i Ishøj.

Roskilde Golf Klub havde to hold der blev nr. 2 i deres pulje, B5 med Kim Birk som holdleder og SVC7 med Arne Beyer som holdleder.

To hold sluttede som nr 3, D5 med Mogens Ellebæk som holdleder og A6 med Kurt Hjortsøe Kristensen som holdleder.

Sidst havde vi fem hold, som sluttede som nr. 4, D4 med Aase Sørensen som holdleder, SB3 med Solveig Kaas som holdleder, SB5 med Peter Nissen som holdleder, SVD2 med Gitte Teilgaard som holdleder og endelig SVD6 med Mogens Meisner som holdleder.

Til efteråret laver vi en evaluering af det tiltag som vi foretog her op til 2024-sæsoen og forventer at sætte nogle gode hold til den nye sæson i 2025.

Det bliver spændende at følge vores tre puljevindere, om der er nogen der går videre og skal spille semifinale.

Som noget nyt i år havde vi fællestræning med Martin Hansen, som har været til stor glæde for alle både spillere og træner. Tak til klubben for det nye tiltag, som vi håber kan blive gentaget til næste år.

Til slut – Tak til alle, holdkaptajner og spillere for en god sæson.

Erik Christiansen, koordinator for regionsgolf

På billederne er det VB6-holdet i to forskellige holdopstillinger + et foto sammen med Dragør i den sidste afgørende puljekamp.