Indianer-golf med hygge, masser af spil og fyldt dansegulv

Med tonsvis af præmier, delvist godt vejr, god stemning, god mad og fantastisk musik blev 2024-udgaven af Midsommermatchen en rigtig god oplevelse for deltagerne. I alt 112 var med i selve matchen og 68 deltog i middag og fest om aftenen.

Flere hold lagde op til en festlig dag allerede ved ankomsten med fantasifulde udklædninger. Glæd jer til at se billederne længere nede.

De to bedst udklædte hold var:

1. Indianerpigerne – Great Chief Torben and his Fabulous Tees – med Torben Svendsen, Trine Jensen, Tina Hildebrand og Dorte Pyll Truesen
  2. REGLOH DNIF (alias Find Holger) – med Inge Nicolajsen, Anne Danborg, Lene Rasmussen og Heidi Molin (de er altid garanti for fantasifulde udklædninger)

De to hold modtog 4 x ginsæt skænket af Sparekassen Kronjylland og 4 x flasker rom fra Restaurant Birdie.

Til selve matchen var der lidt spænding på forhånd, da meteorologerne havde spået skybrud. Heldigvis blev det ikke så slemt over Roskilde, så derfor kunne matchen sættes i gang lørdag kl. 8. I alt var der 28 firepersoners hold
Første hold på tee var Chief Torben and his fabulous Tees. Klokken 12.30 slog hold Zig-Zag-Ligeud ud som sidste hold, og umiddelbart efter puttede første hold ud på hul 18. Så der var godt fyldt op hele vejen rundt på banen.

Humøret var højt og trods lidt fugtig luft kom de fleste rundt uden at blive meget våde. Sidste hold i mål kom ind kl. 18.15.

Arrangementskomiteen havde sammen med restaurant Birdie sørget for en forrygende middag og fest lørdag aften og nat. Her blev der serveret lækker tapas og musik fra bandet Stagebreakers – hvor dansegulvet var fuldt. Der blev også plads til en enkelt gæsteoptræden på scenen ved Per Anker Andersen, der spillede Johnny B. Goode.

Hjem og skifte danseskoene ud med golfsko og være klar igen søndag morgen, hvor første hold skulle stå klar klokken 8 og være klar til endnu en herlig dag i golfklubben, hvor vejret artede sig fra sin bedste side.

Sidst på eftermiddagen kunne resultatet gøres op, hvorefter matchledelsen uddele et hav af præmier over de to dage – samlet vinder i A og B række, tættes på flaget på par 3 huller, længste drive på hul 18, tættest på linjen på hul 10. Derudover en masse klappepræmier.

Vinder af A rækken blev ”Koldskål og Kammerjunkerne” – Rene Jensen, Michael Bastholm, Mette og Thomas Korsgaard Jensen.

Vinder af B rækken blev ”Højmark/Marstrand/Eriksen/Eriksen” – med Gitte Højmark, Liselotte Marstrand, Christine og Jens Ravn Eriksen.

Her er det samlede resultat for A-rækken:

1. Koldskål og Kammerjunkerne
  2. Pernille og Gutterne
  3. GO
  4. Dynamit drengene
  5. Fadbamserne årgang 16

Her er det samlede resultat for B-rækken

1. Højmark/Marstrand/Eriksen/Eriksen
  2. Team Kanin
  3. Banepolitiet
  4. Klanen
  5. De Gamle Hejrer & Co

I A-rækken var 1. præmien en tømrersvend for en dag fra EH & Sønner, en skruemaskine fra Alteq, en golfbag fra Proshoppen og fire gavekort til Restaurant Rådhuskælderen.

I B-rækken var 1. præmien fire gavekort til nye dæk hos AR Roskilde og fire gavekort til Prop Vinbar.

De øvrige præmietagere i A- og B-rækken modtog gavekort til proshoppen og vinpræmier fra BDO (revision) og Otto Suenson Vine.

Herudover var der en lang række andre præmier:

Længste drive på hul 18

• Herrer: Jonathan Engelbrecht Hansen vandt begge dage
  • Damer: Trine Jensen vandt begge dage

Tættest flag

Hul 5

• Lørdag: En kvinde, som matchleden ikke fik noteret navnet på, da hun ikke var til stede ved præmieuddelingen
  • Søndag: Lene Rasmussen

Hul 7

• Lørdag: Jens Krøis
  • Søndag: Martin Skovgaard

Hul 13

• Lørdag: Jens Lærke Møller
  • Søndag: Thomas Thorsen

Hul 17

• Lørdag: Michael Bastholm
  • Søndag: Frederik Hammerich

Her var der vinpræmier fra PP Brolægning, Thormann og gavekort til Restaurant Jennars Seaside.

Derudover var der også sponseret mad og drikkelse ved hul 12 (AR Roskilde) og en masse klappepræmier, fx rustbehandling af en personbil (AR Roskilde), designermetal-produkter fra Morfo/Schrøders Metal, gin og ginlikør fra Egoista, bolde fra USCIT v/Ulf Carlsen og bolde og milkshakes fra Restaurant Sallies.