Forår og forberedelse – nattergaletur ons 31. maj kl. 19

Træer og buske er næsten alle sprunget ud og nogle buske er allerede afblomstret.

Der er så smukt omkring os på den velplejede bane og der bliver smukkere endnu.

I forbindelse med forberedelsen til at gå efter DGUs natur- og miljøpris til næste år vil greenkeeperne etablere et par engblomster-områder til glæde for os og sommerfuglene.

Vi er også i færd med at udarbejde et CO2-regnskab for klubben. Til vores egen store overraskelse har vi mindst 2900(!) buske og træer på banen, der sammen med græs og andre vækster er med til at producere den ilt, vi alle har brug for, når vi springer op ad fairwayen på hul 11! Resultatet af beregningerne vil vi fortælle mere om, når vi er længere med regnskabet.

Det er forår og nogle af os har allerede fået de første myggestik. Netop myggene er en af grundene til at banen genlyder af fuglesang, heriblandt nattergalen. Vil du med ud og høre dem, ses vi den 31/5 kl 19 udenfor klubhuset.

Klubben er vært ved en kop kaffe og kage efter turen, der bliver afsluttet, når det næsten er mørkt.

Natur- og miljøudvalget