Smørum løb med årets miljøpris

Roskilde Golf Klub var en af 16 klubber, der havde lagt billet ind på at få Golfsportens Natur- og Miljøpris 2016.

Det lykkedes at komme blandt de sidste tre, men da vinderen blev afsløret i forbindelse med repræsentantskabsmødet i Dansk Golf Union i weekenden, så var det Smørum, der blev udråbt som vinder.

Klubben har blandt andet gjort meget ud af at få får og urokser til at græsse på udvalgte områder, de har lavet en langsigtet plan for natur- og miljø og gør i det hele taget meget for at bevare natur fra fortiden og etablere natur i fremtiden.

Lars Carlsen og Jan Eriksen fra Roskilde Golf Klubs naturudvalg var naturligvis ærgerlig over ikke at vinde, men som Jan Eriksen siger:

”Det giver os da blod på tanden for at få efter at vinde til næste år eller året efter. Vi stopper ikke vores arbejde, og det har da også været en påskønnelse, at vi blev udvalgt som en af de sidste tre. Vi fik også flere ideer med hjem, som vi vil arbejde videre med i natur- og miljøudvalget.”