Sikre hulspilsmestre 2024 – men også overraskelser undervejs

To nye hulspils klubmesterskabsvindere er fundet efter en lang weekend med fantastisk vejr, gode overraskelser og godt golfspil.

I weekenden den 7.-8. september 2024 skulle mesterskabet afgøres. 16 deltagere på herresiden havde kvalificeret sig – og 7 på damesiden. Kvalifikationen gav deltagerne en seedning, som er baseret på deres scores i slagspilsmesterskabet og dermed var det et godt blandet felt, hvor alt fra juniorer til veteraner var repræsenteret i begge klasser.

På herresiden skulle der afvikles fire runder fra 8’endedelsfinale lørdag morgen til finale søndag eftermiddag. Hver runde afvikles over 18 huller – men man spiller, indtil en vinder er fundet. Så minimum 18 huller – men med mulighed for at fortsætte matchen længere.

På herresiden blev de fleste seedninger holdt – således skulle Oskar Emil Harald Nielsen, der var blevet nummer to i slagspilsmesterskabet, efter seedningen gå hele vejen til finalen – og det gjorde han også.

Men der var dog nogle artige overraskelser undervejs. Michael Bastholm var ikke seedet højt – og var på forhånd ikke glad for sine chancer, da han skulle op mod sidste års mester, William Bredtved Hansen i første runde. Men i hulspil kan alt ske og sørme om ikke Michael sikrede sig en sejr med en flot 2-0 sejr over William.

Og Michael var ikke færdig med at overraske… I næste runde skulle han op mod sidste års finalist, Sofus Thor Bach-Hansen. Men også her slog favoritdræberen til og sikrede sig en flot 2-1 sejr i en tæt match. Michael var således i semifinalen og her skulle han møde den meget unge – men meget talentfulde Noah Westh-Buske. Noah er blevet 13, men man skal ikke lade sig snyde af den unge alder. Noah er en begavet golfspiller allerede og kan virkelig flytte en golfbold. Han vandt vores juniormesterskab i år med hele 40 slag og var seedet nummer fire baseret på score alene til klubmesterskabet i slagspil. Semifinalen blev da også endestationen for Michael Bastholm. Omend det bestemt ikke blev uden kamp. Hele 19 huller formåede de at spille, før matchen blev afgjort til Noahs fordel. Noah var således klar til en finale mod Oskar.

Oskar havde haft en – på papiret – sværere vej til finalen, hvor han undervejs måtte slå både Niklas Smith Mølholm og Steven Kitchen. Og måske var det det der gjorde en forskel – eller også var det måske det faktum, at Oskar er næsten 10 år ældre. Det er svært at gætte på. Under alle omstændigheder endte det med en overbevisende sejr til Oskar på 6-4 i finalen. Stort tillykke til Oskar der jo også i år har valgt at prøve sig selv af i de professionelles rækker. Superflot turnering og et fortjent resultat.

Der er vist ingen tvivl om at Noah Westh-Buske er et navn. som alle vores etablerede spillere skal holde godt øje med i de kommende år – og hvis han fortsætter sine imponerende fremskridt, har han alle muligheder for at komme endog rigtig langt i golverdenen. Stort tillykke til Noah med den meget flotte andenplads.

På damesiden var der desværre kun 7 tilmeldte – og det betød at vores senere klubmester for damerne, Anne Sofie Siebuhr fik en lidt lettere lodtrækning, da hun kunne side første runde over og først træde ind i turneringen i semifinalen. Hendes modstander endte med at blive Tutter Blume – og hun havde fuldt skema og spillede alle tre runder. De første to runder med gode sejre over henholdsvis Andrea Lima (3/1) og Dorte Pyll Truesen (3/2). Rigtig godt spillet af Tutter.

Anne Sofie mødte i semifinalen vores fremadstormende unge talent, Annika Anthony-Hansen, som med en flot sejr lørdag over Tina Hildebrand på 6/5 var klar til semifinalen i damernes hulspilsmesterskab. Anne Sofie viste sig dog som en for stor udfordring og Annika måtte se sig slået med 4/3.

I finalen startede de to spillere ret lige – men langsomt men sikkert fik Anne Sofie overtaget på kampen og den endte da også med en 6/4 sejr. Dermed kunne vi fejre Anne Sofie Siebuhr som den nye damemester i hulspil mens Tutter blev en flot runner-up.

Det var godt at se at så mange holdkammerater og familiemedlemmer var dukket op og var rundt på banen og støtte og følge matcherne. Vi kan altid bruge flere tilskuere og der er plads til mange flere – så det må vi arbejde på til næste år.

Dermed er klubmestrene fundet i alle klasser for både hulspil og slagspil og sæsonen for elite klubgolf nærmer sig sin afslutning. Men husk at holde øje alligevel for vores elitespillere ligger ikke på den lade side og spiller alle de turneringer de kan komme i nærheden af.