Åbner golfcenter i Ros Have i samarbejde med RoGK

Simgolf, der i forvejen har store centre i Grøndalscentret, på Amager og ved Malmø, åbner i oktober nordens største indendørs golfcenter i Roskilde. Det sker i et samarbejde med Roskilde Golf Klub, så der er fordele på vej til klubbens medlemmer, så der kan spilles og trænes hele vinteren med moderne Trackman-udstyr.

Centret åbner i Ros Have, tæt på Ros Torv – i det butiksareal, der tidligere har huset Computercity og Sport24. Det er ved siden af Skousen Hvidevarer og i samme område, som Vordingborg Køkkenet og Roskilde Bowlingcenter ligger.

Lige nu er medarbejdere fra Simgolf i fuld gang med at ommøblere det 936 kvadratmeter store rum, der kommer til at rumme i alt 14 båse med plads til op til 56 spillere ad gangen. Der bliver sofaarrangementer i midten, en indtjeknings- og serveringsskranke, sandsynligvis bagskabe til de mest flittige brugere – og personale på fra 8-9 om morgenen til 22 om aftenen i vinterhalvåret. Flere af klubbens elitespillere er allerede blevet spurgt, om de har lyst til at sende ansøgninger om ansættelse.

Initiativtager er Keld Jensen fra Simgolf og han har fundet sin daglige leder i 44-årige Jacob Sørensen, der er ny i golfverdenen, men som har mange års erfaring som medejer af Roskilde Racing center og som den seneste vinter har været tilknyttet Simgolf i Grøndalscentret.

”Jacob ved derfor en hel del om at gøre glade gæster tilfredse og vi håber i Roskilde at kunne etablere et stort, men også hyggeligt indendørs golfcenter, der forhåbentlig bliver et trækplaster ikke mindst for Roskilde Golf Klubs medlemmer. Vi er derfor ved at lave en aftale med klubbens bestyrelse om nogle særlige fordele, som kommer medlemmerne til gode. Det har vi gode erfaringer med i forhold til Dragør Golfklub og det center, vi sidste år åbnede på Amager,” fortæller stifter af Simgolf, Keld Jensen.

Store medlemsfordele

Daglig leder i Roskilde Golf Klub, Jesper Wedersøe, er glad for, at der er en aftale på vej med Simgolf – og han er i fuld gang med at orientere klubber i klubben, ungdoms- og eliteudvalget og andre udvalg, der kunne have interesse i at træne/spille indendørs golf om vinteren. Der skal nemlig laves en plan for de timer, som klubben kommer til at råde over ifølge den kommende aftale.

”Tanken er, at vi får stillet nogle timer til rådighed, som vi så fordeler mellem klubbens mange grupperinger, men også medlemmerne enkeltvis får store fordele af, at Roskilde Golf Klub bliver samarbejdspartner. Det bliver ikke gratis, men vi får nogle store medlemsrabatter, som mange forhåbentlig kan se en fordel i. På den måde kommer vi til at spille mere golf i vinterhalvåret i stedet for at holde pause i mange måneder. Det er jo langt fra alle medlemmer, der spiller golf udendørs – og da slet ikke, hvis vejret bliver så vådt, som det var sidste vinter,” siger Jesper Wedersøe.

Keld Jensen fra Simgolf siger, at medlemsfordelene det første år bliver gratis medlemskab for alle Roskilde Golf Klubs medlemmer og 40 procent rabat på timeprisen.

Både han og Jacob Sørensen kommer og fortæller mere, når Roskilde Golf Klub holder medlemsmøde mandag den 16. september i klubhuset.

På billederne kan du se, hvor langt indretningen er kommet. Der er lige nu gang i en række indledende og lidt besværlige øvelser med fjernelse af vægge, opbygning af andre, styr på de elektriske installationer og lignende, men langs væggene kan man se træ-skelettet af det, der snart bliver til båse med gardiner imellem, kunstgræs på gulvet og det nyeste Trackman-udstyr installeret, så man både kan træne og måle sine slag, men også spille alverdens golfbaner via simulatorsystemet.

Centerleder Jacob Sørensen har som nævnt ikke baggrund fra golfverdenen, men han er blevet medlem i Roskilde Golf Klub og har fået træning af Martin, så han er i færd med at gnave sig langsomt ned fra handicap 54.

”Det er en svær men også sjov sport og jeg skal bl.a. lære at være tålmodig, men det er utroligt som det kan svinge med, hvor godt man spiller. Så jeg kommer helt sikkert også til at spille indendørs. Men først og fremmest handler det om at give vores gæster en god oplevelse, så jeg og mine kommende medarbejdere skal bl.a. lære Trackman-systemet helt i bund, så vi er godt klædt på til at vejlede brugerne.

Der er ikke sat specifik dato på åbning af centret, men forhåbningen er starten af oktober. Der kommer også en særlig introduktionsdag for Roskilde Golf Klubs medlemmer. Datoen for den event kommer også senere.

Herunder fotos fra golfsimulatorcentret, som det ser ud i den indledende opbygningsfase: