Vinder i Kolding: Stort triumf til Mads Viemose Larsen

I denne weekend (17.-18. august 2024) har der været spillet KGC Master i Kolding Golfklub. En turnering på Herrernes Dormy tour. I denne turnering kæmpes der – som der hør og bør om en jakke til vinderen. Det er vel en Masters-turnering.

Roskilde havde to spillere med i feltet, Mads Emil Boas og Mads Viemose Larsen. Ikke nok med at begge klarede cuttet, de gjorde det begge i fin stil. Faktisk gjorde Mads Viemose Larsen det i så god stil, at han før finalerunden lå på en delt førsteplads. Han spillede de første to runder i henholdsvis 66 og 63 slag. Samlet betød det -11 og en plads i førerbolden til søndagens finalerunde. Mads Emil Boas lå efter cuttet cirka midt i feltet.

Forhåbningerne var derfor høje, da finalerunden gik i gang. Desværre spillede Mads Emil en runde på det jævne og blev derfor midt i feltet. Han sluttede derfor turneringen på en 23’plads – stadig et rigtig flot resultat i det stærkt besatte felt.

Mads Viemose Larsen var derimod sikkerheden selv og sluttede af med en sidste runde i 67 slag. Selvom der sneg sig et par bogeys ind, grundlagde han med hele seks birdies fra 5. til 12. hul sin sejr – og med samlet -14 blev han en sikker vinder af den sorte jakke og titlen i KGC Master 2024.

Mads vandt med samlet 196 slag for tre runder, mens nr. 2 blev Magnus Becker Frederiksen fra Københavns Golfklub (197 slag) og William Schou Johnsson med 200 slag på 3. pladsen.

Stort, stort, stort tillykke til Mads.

Anders Djurhuus, formand for eliteudvalget