Sjov match 4/10: Spil i mørke med lysende bolde

Fredag aften den 4. oktober 2024 bliver der afviklet en anderledes og sjov match i Roskilde Golf Klub.

Det bliver en match, der bliver spillet i mørke med lysende bolde og oplyste greens. Matchen bliver spillet på Skjoldungen – og du skal kun have din putter og et ni-jern eller en wedge med. Afstanden fra alternative teesteder til green vil blive tilpasset dette udstyr, så udfordringen ikke bliver alt for svær.

Det er daglig leder, Jesper Wedersøe, der har taget initiativet til matchen.

”Jeg er sikker på, at dette matchformat vil falde i god jord hos medlemmerne og jeg glæder mig til, at se, hvordan udfordringen bliver løst. VI har i denne første natgolfturnering valgt at være maksimalt 36 spillere, så matchen spilles med gunstart. Vi spiller i to lige store rækker (herre- og damerække), og evt. ledige pladser i den ene række, kan bruges benyttes hvis der er spillere på venteliste i den anden række,” siger Jesper.

Matchen er åben for både fuldtids- og seniorflexmedlemmer.

”Vi sørger for lysende bolde og alternativ belysning rundt omkring på Skjoldungen, og I skal blot sørge for at medbringe godt humør, varmt tøj og praktisk fodtøj, så garanterer vi en sjov og meget anderledes oplevelse,” tilføjer Jesper.

Aftenens program:

• Kl. 17: Mødetid i klubhuset, hvor der vil være en kort intro til natgolf og aftenens program
  • Kl. 17.15: ”Værksted”, hvor man kan øve sig og ser udstyret
  • Kl. 17.45: Restaurant Birdie serverer gullashsuppe (drikkevarer på egen regning), så vi både er varme og mætte i maven
  • Kl. 18.45: Vi bevæger os ud på Skjoldungebanen
  • Kl. 19: Matchen starter med gunstart på alle huller

Teesteder, omrids af greens og vejledning til næste hul vil altsammen være oplyst i et væld af farver.

Alle får tildelt deres normale handicap på Skjoldungen.

Efter matchen mødes vi igen i klubhuset, hvor der serveres en lækker varm Lumumba, så alle igen har fået varmen, når der skal overrækkes præmier.

Klubbens elektrikerfirma og sponsor, Alteq, er matchsponsor og sørger dermed for præmiebord samt at alle spillere udstyres med pandelamper under spillet. Pandelamperne skal leveres tilbage efter endt runde, så de kan genbruges til kommende natgolf-arrangementer.

Under spillet sørger Otto Suenson Vine for en ”luner”, så ingen fryser mere end højest nødvendigt.