I dialog med politiet om kørsel til/fra golfklubben

Roskilde Golf Klub er meget velbesøgt. Hver dag kører rigtig mange i bil og på cykel til/fra golfklubben. Desuden bliver den smalle adgangsvej også brugt af mange, der enten kommer med bussen og går det sidste stykke eller som bare er ude for at gå tur – evt. med en hund.

Desværre bliver der af og til kørt alt for stærkt på vejen. Det er generende og utrygt for de ”bløde” trafikanter på den smalle vej – og også for naboerne, der bor lige i svinget. De er så også blevet ”ofre” for en ny trend blandt nogle bilister, nemlig at der bliver dyttet i bilhornet – sikkert for at sikre, at der er fri bane.

”Det er dog en dårlig idé med larm på vejen, så nu sikrer vi via greenkeeperne, at noget ekstra høj bevoksning i det ene sving bliver klippet ned og så skal der herfra lyde en meget stor opfordring til at sætte hastigheden ned på vejen. Og hold så øje med spejlskiltene i svinget. Nogle kommer til golfbanen i sidste øjeblik, men det er altså ikke på de sidste 400 meter, man opnår tidsbesparelsen,” lyder det fra daglig leder Jesper Wedersøe, der får henvendelserne fra gående, cyklende og naboer, når der bliver kørt for vildt.

Jesper er på klubbens vegne derfor i dialog med politiet om evt. hastighedsbegrænsning eller fartmæssige stikprøver.

Sidste øjebliks indtjekninger og no shows

”Bemærk, at sidste frist for at bekræfte sin tid på skærmene i klubhuset er 10 minutter før udslagstid. Desværre ser vi mange, der kommer for sent til at bekræfte og som derfor fremgår som ”ikke fremmødt – no show”. Dem har vi fået alt for mange af – uden vi bagefter kan se, om folk slet ikke er dukket op eller er gået ud og spille alligevel,” siger Jesper, der altså både opfordrer til at komme i god tid, køre ordentligt på vejen og så bekræfte udslagstid senest 10 minutter før på skærmene i klubhuset.

Sidstnævnte kan evt. gøres på GolfBox app’en hjemmefra (inden for en radius på 10 kilometer).

Brug ikke grusvejen som smutvej

”Endelig har vi også fået henvendelser fra ejeren af naboejendommen, der hvor der er Escape Room. Det er en grusvej, som vores medlemmer ikke skal benytte som adgangsvej i bil – heller ikke som smutvej til bag-hallen. Grusvejen er alene cyklende golfspillere.”