Herre 1 spiller om oprykning til 1. division 15/9 i Brøndby

Søndag den 15. september 2024 spiller Roskildes førstehold om at rykke op til 1. division i Danmarksturneringen for herrehold. Det sker mod Greath Northerns 2. hold fra Kerteminde og foregår i Brøndby med start fra kl. 8. Som altid i det format spilles der tre foursomes om formiddagen over 18 huller og de efterfølges af seks singlematcher, ligeledes over 18 huller, om eftermiddagen.

“Roskilde kommer til at stille i stærkeste opstilling med et hold af de allerbedste spillere, vi har til rådighed – blandt andet vores nykårede slagspils klubmester Mads Viemose Larsen. Vi vil ikke røbe hele holdopstillingen endnu – men vi tør godt love, at vi kommer til at se et hold, der vil give 110% for at overvinde den hårde udfordring, Great Northern kommer til at forsøge at opstille for os,” lyder det fra eliteudvalgets formand, Anders Djurhuus, der fortsætter:

“Vi vil opfordre alle til at komme ud og heppe på herrerne den 15/9. De har bedt om al den support og støtte, vi kan give dem. Så herfra skal lyde en kæmpe opfordring til at tage ud og se noget rigtig god golf i Brøndby. God kamp til alle spillerne og spil godt.”

Der er en lille hage ved oprykningskampen, og det er at Greath Northerns 1. hold, der i dag spiller i 1. division, har kvalificeret sig til oprykningsspillet til Elitedivisionen. Det bliver en kamp mod Asserbo, der afvikles om lørdagen i Odsherred. Taber Greath Northern den kamp, så bliver holdet i 1. division og så kan klubbens 2. hold ikke rykke op. Og dermed vil Roskildes oprykningskamp blive aflyst og Roskilde rykker op. Men Greath Northern vil helt sikkert sætte alt ind på at vinde oprykningskampen til elitedivisionen, så mentalt skal Roskildes spillere sætte sig op til selv at skulle præstere søndag i Brøndby.

Herunder er to live-visninger fra GolfBox, først kampen mellem Greath Northern 1 og Asserbo lørdag, så evt. tilskuere fra Roskilde kan tjekke, om Greath Northern 1 vinder og kampen mellem Greath Northern 2 og Roskilde bliver gennemført søndag. Næste visning er fra kampen mellem Roskilde og Greath Northern 2 søndag.