Klubmesterskab 2024 – Mads V og Anne Sofie tætte vindere

Med en runde på 66 slag – tæt på banerekorden – endte Mads Viemose Larsen som 2024-klubmester hos herrerne, mens Anne Sofie Siebuhr blev damemester efter omspil.

Det var med andre ord superspændende både i herre- og damerækken til årets klubmesterskab i slagspil, der blev afviklet lørdag og søndag den 24. og 25. august 2024.

Damerne først – Anne Sofie Siebuhr endte som nævnt som vinder, men det stod bestemt ikke skrevet i kortene efter førstedagen, hvor Trine havde bragt sig foran med syv slag. Det fortsatte også om søndagen, hvor Trines føring efter de første ni huller var på otte slag. Men desværre for Trine gik det herefter mere og mere galt – og Anne Sofie hentede mere og mere ind, kulminerende på hul 18, hvor Trine fik en 7’er, mens Anne Sofie scorede en 5’er – par.

Dermed endte matchen lige og der skulle omspil til på hul 1.

Hos herrerne var fem mand med i kampen efter de to første runder – hurtigt viste det sig dog, at Mads Viemose Larsen og Oskar Emil Harald Nielsen tog afstand. Deres indbyrdes kamp bølgede frem og tilbage. På hul 12 og 13 blev det til birdie for Oskar, mens Mads lavde bogie – samlet fire slags fordel til Oskar, men det hentede Mads ind igen med en eagle – en 3’er på hul 15, mens Oskar måtte nøjes med en 7’er. Det sammen med en birdie til Mads på hul 16 blev afgørende, for begge spillere score birdie på hul 17 og så nyttede det ikke noget, at Mads måtte ”nøjes” med par på hul 18, mens Oskar lavede birdie.

Samlet blev Mads vinder med minus 7 for de tre runder, herunder minus 6 alene for den afsluttende runde, to slag fra banerekorden på 64, som stadig indehaves af protræner Martin Hansen.

Oskar sluttede minus 6, mens William Bredtved Hansen var tættest på dem med plus 1 for de 54 huller.

Også i seniorrækken var konkurrencen tæt. Steven Kitchen vandt til sidst over Johnny Engelbrecht Hansen med et enkelt slag. Steven var foran et pænt stykke hen i matchen, men på hul 12 på anden runde fik han en 7’er, mens Johnny scorede 4’er, en birdie. Herefter var det tæt og spændende hele vejen ind, men Steven holdt sig et slag foran.

I veteranrækken vandt Jan Birger Nielsen meget overbevisende med samlet plus 8 for to runder og i juniorrækken var Noah West-Buske også suveræn med plus 7 – begge med langt ned til de næste.

I superveteranrækken vandt Ulrik Wessehoff, mens Trine Jensen vandt i Dame veteran og Anne Sofie Siebuhr også i dame mid-age.

Herunder kan du se fotos fra klubmesterskabet i slagspil. På det øverste foto er det Nicklas, Mads og Oskar.

Nederst kan du se siden med resultater taget fra GolfBox.