Hvem skal have årets gulerødder – kaniner gør jer klar

Så er det den tid på året, hvor årets kanin skal udnævnes – det falder samtidig med kaninernes festaften, hvor banen forhåbentlig bliver fyldt op med glade begyndere og andre, der nyder at deltage i kaninmatcherne.

Det foregår mandag den 2. september 2024 med start en time før normalt, altså kl. 16.30 – kom i god tid.

Festaftenen starter som sædvanlig med ni hullers spil – denne gang på Store Skjold banen. Det bliver et holdspil – Mexican scramble – med præmier til de tre bedste hold og til det næstsidste hold, som det er kutyme. Reglerne for denne særlige matchform får deltagerne, når de tjekker ind på dagen.

Udover vinderpræmier er der også mange fine klappepræmier.

Efter spillet er der servering af mad fra grillen – med diverse kød og tilbehør, som Peter Lassen og hans personale i Restaurant Birdie sørger for.

Det koster 100 kr. for at deltage – inklusive mad. Drikkevarerne køber og afregner man selv med restauranten på dagen.

Kaninudvalget opfordrer alle til at tilmelde sig i god tid – af hensyn til restaurantens indkøb og bemanding.

Kaninmatcherne fortsætter til og med den 23. september – på Skjoldungen. I september er starten kl. 17 i stedet for 17.30 for at være sikker på, at alle kan nå ind inden mørkets frembrud.