90 unge på besøg til spil og Golfzilla-udfordring

Lørdag den 27. juli 2024 var Roskilde Golf Klub fuld af juniorer fra hele Sjælland, da D-tour afdeling 5 blev afholdt hos os.

D-tour er seks turneringer, hvor alle juniorer, fra helt nye til meget erfarne, kan deltage. Der spilles i forskellige rækker alt efter alder og handicap. De nyeste og yngste spiller forkortede par-3 baner (hos os Skjoldungen), juniorer med hcp. over 25 spiller ni huller i rækkerne “under 13 år”, “under 16 år” og “under 25 år”. De mest erfarne spiller 18 huller i de samme rækker, som dem der spiller ni huller.

Der var tæt på 90 deltagere, hvilket er et ret godt fremmøde midt i skolernes sommerferie. Heraf var de 12 spillere fra Roskildes ungdomsafdeling. Der var mangle flotte præstationer af vores spillere: Tre af Roskildespillerne vandt guldmedaljer og bolde efter spil på Skjoldungen. Sigrid vandt U16 9-hullers rækken med 25 stableford point. Felix blev nr. 3 i U13 9 -hullers rækken med 22 point, hvor Alexander blev nr. 5 med 19 point. Tillykke til alle spillere med de flotte præstationer.

Ungdomsafdelingen havde desuden sørget for, at der var underholdning for alle spillere efter runden i form af Golfzilla. En stor oppustelig Golfzilla, hvor man med snagjern og floorball bolde skal prøve at ramme hullerne i dens fødder, hænder eller på dens store gab. Der var mange, der prøvede Golfzilla og der var flere, der havde succes med at ramme det store gab.

Dagen var en stor en succes med dejligt golfvejr, glade børn og en farlig Golfzilla.

På vegne af ungdomsudvalget og matchudvalget,

Anne Sofie Siebuhr

Herunder kan du se fotos fra dagen: