Forsøg med pay and play på Skjoldungen

1. august 2024 starter et nyt forsøg, som handler om at tilbyde pay and play spil på Skjoldungebanen – altså mulighed for at spille uden at have DGU-kort og bestået spilleprøve.

Det er bestyrelsen, der har besluttet at igangsætte denne ordning næsten samtidig med, at en lang række klubber landet over har tilsluttet sig et nyt DGU-initiativ, nemlig portalen Bookgolf.dk, hvor klubberne åbner deres par 3 baner op for gæster, der normalt ikke spiller golf.

I Roskilde bliver ordningen dog ikke så åben som i ”Bookgolf”-klubberne.

”Det bliver sådan, at et medlem kan tage én spiller med, som ikke har DGU-kort – og medlemmet er så ansvarlig for at hjælpe gæsten med spilletempo, etikette og lignende. Vi håber, at initiativet på sigt kan lokke flere ind i klubben for jo flere, der prøver golf, jo større chance er der for flere medlemmer,” fortæller daglig leder, Jesper Wedersøe.

Forsøgsordningen løber fra 1. august til 31. oktober 2024 og her kan du se betingelserne:

• Prisen er den samme som for almindelige greenfeegæster – 180 kr.
  • Udstyr kan lejes for 100 kr.
  • Et medlem kan tage én gæst med
  • Booking af tider/udstyr sker alene gennem sekretariatet