Køge nyt medlem af SGO fritspilsordning fra 2025

Næsten 500 af Roskilde Golf Klubs fuldtidsmedlemmer er tilknyttet Super Greenfee Ordningen (SGO), som omfatter frit spil på seks andre golfbaner på Sjælland. Nu kommer der fra 2025 endnu en bane med i ordningen, nemlig Køge Golf Klub.

Dermed kommer ordningen til at omfatte følgende baner: Frederikssund, Sorø, Odsherred, Holbæk, Hedeland, Skovbo, Roskilde – og Køge.

Beslutningen er blevet truffet på et fælles møde mellem klubberne – og der er også vedtaget andre justeringer af ordningen.

• Prisen stiger i 2025 fra 995 kr. til 1.195 kr.
  • Der bliver et maksimum på 10 runder pr. bane

Der er et lille ”men” – og det er, at bestyrelsen i Odsherred formelt skal godkende aftalen, og det sker formentlig senere i oktober 2024.

Daglig leder, Jesper Wedersøe, er meget tilfreds med den nye aftale:

”Hver klub har sine bevæggrunde for at være med i ordningen. Derfor er det dejligt, at vi nu otte klubber kan være fælles om sådan et tiltag, der er til glæde for vores medlemmer og vi har hele tiden fokus på som minimum at bevare værdien af SGO-ordningen og gerne øge den.”

”Der kommer ganske vist en stigning på 200 kr., men det hænger sammen med, at prisen generelt ligger lavt sammenlignet med tilsvarende ordninger samt at vi får adgang til en bane ekstra, ovenikøbet en super golfbane,” siger Jesper.

I 2024 har der været en begrænsning på maksimalt 10 runder på Odsherreds- og Skovbos baner. Den ordning kommer nu til at omfatte alle klubber og i 2025 bliver det også håndhævet, forstået på den måde, at hvis en spiller kommer over de 10 runder, så vil der efterfølgende bliver sendt en opkrævning på greenfee til den pågældende spiller.

”Og med i antal spillede runder gælder også de såkaldte ”no shows” – altså når man har bestilt en tid, men enten ikke bekræfter den eller udebliver. Det er i øvrigt noget, vi generelt får mere fokus på i 2025 – også for vores egne medlemmer på vores egne baner,” siger Jesper Wedersøe.

SGO-ordningen kort fortalt:

• Der er frit spil (maks. 10 runder) på SGO-banerne
  • Dit medlemskab bliver knyttet til dit medlemsnummer, så prisen automatisk bliver 0 kr., når du bestiller tid
  • Du bestiller tid i GolfBox som normalt og bekræfter også som normalt tiden på dagen
  • Du skal være fuldtidsmedlem for at blive medlem af SGO-ordningen
  • Er du allerede SGO-medlem, så fortsætter du automatisk i næste sæson. Ønsker du at stoppe, skal du give sekretariatet besked senest 30. november
  • Nye SGO-medlemmer kan henvende sig til sekretariatet – man betaler det fulde beløb uanset hvornår på året, man melder sig til
  • SGO-sæsonen er fra 1. marts til 30. november
  • Pris fra 2025: 1.195 kr.
  • Banerne er: Frederikssund, Sorø, Odsherred, Holbæk, Hedeland, Skovbo, Roskilde – og Køge
  • Spiller du mere end 10 SGO-runder på en bane i løbet af sæsonen, får du en efterfølgende en greenfeeopkrævning
  • Der kan være handicapbegrænsninger på de enkelte baner, fx er grænsen for greenfeegæster 36 i Køge (det samme som her i Roskilde)

2025-finale i Frederikssund

I 2024 blev der som noget nyt afviklet en særlig SGO-turnering, hvor man undervejs i turneringen kunne samle point sammen til en kvalifikation til en afsluttende match i Holbæk. Dette tiltag kommer igen i 2025. Der kommer senere nogle opdaterede matchproportioner – det ligger dog fast, at finaledagen i 2025 er i Frederikssund.

På billedet er det Roskildes deltagere ved SGO-finalestævnet i Holbæk i september 2024.