Ny app fra DGU erstatter GolfBox app’en

Dansk Golf Union har nu lanceret en ny app, som i løbet af kort tid erstatter GolfBox app’en, som rigtig mange bruger i dag. Imidlertid kan den nye app det samme og lidt til, så bruger du GolfBox app’en i dag, så skal du downloade den nye app, “Mit Golf”.

På golf.dk kan man læse DGU’s begrundelse for udvikling af den nye app:

“Vi er sikre på, at appen vil gøre det endnu enklere at være golfspiller i Danmark. Samtidig kan vores klubber nu lettere vælge mellem forskellige IT- og administrationssystemer, ligesom de mere simpelt kan kommunikere med deres medlemmer og gæster,” siger Morten Backhausen, der er direktør i Dansk Golf Union.

Mit Golf samler vigtige funktioner for danske golfspillere og golfklubber i ét digitalt værktøj, som kan integrere med flere forskellige systemer og lette adgangen til relevant information.

GolfBox integreres også i appen således der er direkte adgang til at booke og bekræfte tider, aflevere scorekort etc. som alle golfspillere er vant til.

Derudover giver Mit Golf app’en adgang til:

• Dit digitale DGU-kort
  • Dit handicap og beregning
  • Nyheder fra Golf.dk
  • Leaderboards fra ugens aktuelle turneringer
  • Golfreglerne fra R&A
  • En indbakke med beskeder sendt direkte til appen
  • Nyheder og links fra alle klubber i Danmark

Desuden er der mulighed for, at Roskilde Golf Klub selv kan sende nyheder til app’en.  I første omgang er der under “Min klub” lagt den aktuelle banestatus ind plus en oversigt over kommende aktiviteter.

Når appen har været brugt nogle uger og vist sig stabil og brugbar for alle, vil GolfBox appen blive lukket og brugere bliver automatisk blive videresendt til den nye app.

DGU oplyser at dette er app version 1.0 og at der vil blive arbejdet på nye versioner, når den har levet et stykke tid og der er kommet data, erfaringer og feedback fra alle brugerne.

Appen er for alle medlemmer med et aktivt medlemskab (desværre ikke prøvemedlemmer) og et DGU-nummer og adgangskode.

Skulle du have problemer med at logge ind med dit DGU-nummer, så tjek at du kan logge ind på golf.dk – det er det samme login.

Appen supporteres på ældre telefoner med version iOS 16 og Android 12 og kan virke på version iOS 15.6 (iphone 7) og Android 9. Telefoner ældre end dette og/eller ikke-smart telefoner kan desværre ikke bruges.

GolfBox app’en vil som nævnt blive udfaset senere i efteråret.

Herunder kan du se logoet for GolfBox app’en, der altså snart forsvinder: