Weekendspil for medlemmer med handicap over 36

I 2019 bliver der som noget nyt arrangeret spil for medlemmer med handicap over 36. Det kommer til at foregå den sidste lørdag i maj, juni, juli, august og september  – alle gange med mødetid kl. 13.30. Deltagerne bliver sendt ud på banen i hold på op til fire fra kl. 14. Afhængig af antal deltagere vil der blive sendt spillere afsted i tidsrummet kl. 14-15, de fleste gange inden 14.30 – med mindre tilbuddet tiltrækker rigtig mange.

Spilledatoer i 2019:

• Lørdag den 25. maj
  • Lørdag den 29. juni
  • Lørdag den 27. juli
  • Lørdag den 31. august
  • Lørdag den 28. september

Ideen er, at nye medlemmer med et handicap mellem 36 og 54 skal have mulighed for at spille på den store bane uden at gå og føle sig pressede af bedre spillere. Her bliver der plads til at gå sammen med andre på ens eget niveau, lære banen og spillet at kende. Det betyder ikke, at vi går langsomt – vi har bare brug for lidt flere slag og brug for at lære lidt om kutyme og regler og hvordan man bevæger sig smartest rundt på banen.

Det er kaninudvalget, der arrangerer disse spille-eftermiddage, og der bliver tilmelding fra gang til gang, så udvalget ved, hvor mange der kommer.

Det koster 20 kr. at være med. Betaling sker på dagen, enten kontant eller via Mobile Pay på det nummer, der bliver opgivet på dagen.

Pengene går til lidt småpræmier – ikke det store. Det vigtigste er ikke at konkurrere men at få lysten til at spille på den store bane.

Der bliver spillet ni huller, og så mødes vi i klubhuset bagefter, så vi lærer hinanden at kende og får nemmere ved at finde nogen at booke tider og spille med på andre tidspunkter.

Alle fuldtidsmedlemmer og flexmedlemmer kan være med, og for flexmedlemmerne tæller det ikke som en af de fem runder, der følger med i flexmedlemskabet.

Når du kommer, skal du printe et scorekort ud – det gør du ved at bruge dit golfkort på en af skærmene ud for sekretariatet i klubhuset. Her står der så noteret dit handicap og hvor mange ekstra slag, du har på hullerne. Afhængig af hvordan det går med spillet på dagen, kan du bliver reguleret op eller ned, når du efterfølgende logger på GolfBox og indberetter scoren. Husk, at du skal have en markør, der udfylder scorekortet for dig, mens du udfylder for ham/hende.

Håber vi ses

Henning Doktor og Anders Teilgaard

PS: Husk også kaninmatcherne om mandagen.

Der er tilmelding via GolfBox. Log på med dit medlemsnummer og din kode og klik på “Klubturneringer” nederste i menuen til venstre.

Henning Doktor
Formand for kaninudvalget