Ny proshop klar til 2023 med ny medarbejder

En helt ny proshop i et nyombygget klubhus og en ny medarbejder til at supplere de ”gamle” garvede.

Det er, hvad du kommer til at møde, når du fremover skal kigge efter nyt golftøj, bolde, tee’s, nyt udstyr eller bestille en træningslektion.

Lasse Frølich Kristensen og Emil Lindvig Nielsen får nu følgeskab af en tidligere professionel golfspiller, som medlemmerne kommer til at møde primært i shoppen.

Cille Lund, der var assisterende protræner i 2022, blev desværre sygemeldt i løbet af sæsonen og vender ikke tilbage i 2023.

I stedet har protræner Lasse Frølich indgået en aftale med Malene Krølbøll fra Hedeland, der stoppede karrieren som professionel golfspiller sidste år og nu tager en sæson i Roskildes proshop, indtil hun finder ud af, hvad hun nu skal kaste sig over efter endt spillekarriere.

I sin amatørkarriere vandt Malene Krølbøll mange turneringer, både i Norden og under sit collegeophold i USA, mens hun studerede til en bachelor i marketing og kommunikation. Malene vandt også en proturnering i Sverige, mens hun endnu var amatør. Efter at have turnet pro, vandt hun en mini tour event, og havde fire top 10-placeringer på Epson Tour.

Malene vil fortrinsvis være i shoppen mandag, tirsdag og onsdag + en weekenddag.

Hjælp til højre og venstre

”Vi glæder os til en ny sæson med en ny shop, som er kommet til at ligge tæt på både indgang og sekretariatet og derfor er der hjælp både til højre og venstre, når medlemmer og gæster kommer ind i klubhuset,” siger Lasse, der er forberedt på en travl sæson med masser af træning – både klubtræning med juniorer, mikroer, prøvemedlemmer, elite og ”løver”, men også individuel træning af medlemmer, som trænger til et ”serviceeftersyn” eller skal have hjælp til konkrete slagudfordringer.

”Vi sætter fuld blus på både åbningstider, træning og udvalg i shoppen fra nu og sommersæsonen ud. Vi har et stort udvalg af vogne og udstyr og en masse andre ting. Og det vi ikke har i butikken, det kan vi skaffe,” fortæller Lasse, der her i starten af sæsonen anbefaler alle at kigge på deres grip på jern og køller.

”Typisk holder grips to sæsoner og mange vil opleve følelsen af at få helt nyt udstyr, når der kommer nye grips på skafterne. Dem skifter vi nærmest fra dag til dag til 125 kr. pr. grip,” fortæller Lasse.

Sæsonen er indledt med flere dage, hvor udstyrsproducenter er kommet forbi for at hjælpe med fitting til helt nyt udstyr.

De næste gange er Wilson 16 maj kl. 12-16 og Mizuno 24 maj kl. 10-17.

Begge dage skal der bestilles tid via shoppen.

Det varer i øvrigt ikke længe, inden der kommer en plan for holdundervisning, man kan tilmelde sig. Der bliver både arrangeret time-kurser og heldagsseancer.