Fantastisk stemning til kæmpe 50-års jubilæumsfest

Der var glade smil overalt, da over 400 golfspillere og enkelte ikke-spillende partnere mødte op i Roskilde Kongrescenter til historiens største Roskilde Golf Klub fest – fejring af 50-års jubilæet.

Festudvalget blev overdynget med roser for en fantastisk aften, som ikke mindst blev sikret af sikker styring af konferencier Zak Egholm, ”det-lille-ekstra”-foredrag af tidligere stewardesse og kvinden bag Danmarks næststørste baby, Connie Svendsen (den er god nok), afsluttende med bandet 5aLive, der fyldte dansegulvet i næsten tre timer.

Herunder kan du se en masse billeder fra festen. Husk også at kigge på den anden nyhed, hvor alle billederne fra ”selfie-maskinen” bliver vist.

Den store sal A var fyldt næsten til bristepunktet med 18 borde med plads til 24 på hver. I foyeren var der – udover bar – også placeret nogle puttebaner, som man kunne lege med.

Inde i salen var det som nævnt Zak Egholm, der styrede showet. Hans uhøjtidelige og sportslige stil passede perfekt ind og det gav lidt ekstra, at han undervejs vandrede rundt i salen og interviewede specialudvalgte medlemmer, fx nuværende og tidligere klubmestre, Trine Jensen og William Bredtved Hansen + medlem gennem 50 år, Grete Larsen. Der var også flere andre 50-års jubilarer i salen. Også formand Flemming B. Nielsen måtte redegøre for sit golfhandicap og manglende tilstedeværelse på klubbens mesterskabstavler, efter han havde holdt jubilæumstalen.

Zak Egholm havde sørget for at få en jubilæumshilsen med på video fra Leif Nyholm, der huskede tilbage på dengang i slut 70’erne-start 80’erne var trækplaster til klubbens opvisningsmatcher.

Peter ”Brolægger” Thomsen supplerede i løbet af aftenen med en sjov historie fra banen – vi har nu alle billederne i hovedet af en fire-hjulstrækker, der hiver en golfspiller op af en bunker på hul 13.

Festudvalget havde sørget for et hav af lodtrækningspræmier – over 100 – og også vinderne af en boldgættekonkurrence fra klubhuset blev afsløret og fik deres gevinster.

Jubilæumssangen havde Poul-Erik Edsen-Johansen stået for – og den blev afsunget som en gave fra ham og seniorgolf.

Både gæster og festudvalg bestående af Lene Luplau, Naomi Harbison-Hansen, Yvonne Bech, Elly Mikkelsen, Yvonne Pihls, Anne-Marie Kruse suppleret med Henrik Overgaard Pedersen fra sekretariatet kunne gå glade hjem.

PS: Der er tabt en lille armring på dansegulvet. Den ligger nu i Restaurant Birdie i klubhuset.

Se alle billederne: