Jyske Bank match 30/4 på begge baner – også for flex

Det bliver en større festdag end normalt, når sæsonens første match i Roskilde Golf Klub afvikles søndag den 30. april 2023.

Det er stadig Jyske Bank, der er sponsor for åbningsmatchen, men denne gang bliver der tilføjet lidt ekstra, så alle medlemmer kan komme til at føle sig som en del af årets første match.

Det er nemlig sådan, at der i år bliver afviklet match både på Store Skjold og på Skjoldungen. Det betyder, at klubbens flexmedlemmer for første gang også får mulighed for at være med i en stor klubmatch. Klubmatcher er nemlig normalt forbeholdt fuldtidsmedlemmer på den store bane.

”Men nu har vi fået en ny bane, som er rated til at gå og op ned i handicap på, så derfor vil vi meget gerne inddrage flexmedlemmerne, når der er klubmatcher. I det hele taget vil vi gerne skabe et sammenhold både for flexmedlemmerne alene men også i samspil med alle øvrige medlemmer. Derfor bliver matcherne også arrangeret, så alle kan møde hinanden i klubhuset efter spil,” fortæller daglig leder, Jesper Wedersøe.

Tilmelding til Jyske Banks Åbningsmatch er startet i GolfBox. Her kan du læse lidt om, hvad der kommer til at ske:

• Der bliver oprettet to starter på Store Skjold – hver med maksimalt 72 deltagere, altså i alt 144 pladser. Spillerne med lavest handicap starter i en gunstart kl. 8 – næste gruppe starter med en gunstart ca. kl. 13
  • På Skjoldungen spilles der to runder – i alt 18 huller med gunstart kl. 9. Der er plads til 36 spillere. Bliver der fuldt hus, bliver der oprettet en ekstra tilmelding til en ny match med start ca. kl. 13.30
  • Prisen for deltagelse er 125 kr. på Store Skjold og 100 kr. på Skjoldungen
  • Der er masser af præmier – og med i prisen er også lidt forplejning og en øl/vand efter spil i klubhuset – sponseret af Jyske Bank

Fuldtidsmedlemmer kan melde sig til matchen enten på Store Skjold eller på Skjoldungen. Senior flexmedlemmer kan melde sig til matchen på Skjoldungen.

Bemærk, at der er sidste tilmelding senest tirsdag aften før matchen. De seneste år har det været onsdag, men i 2023 er det tirsdag.

Vind en tur i en sportsbil

Er du – udover golf – også glad for biler, kan du ved deltagelse i en af matcherne være så heldig at vinde en tur i en fantastisk sportsbil. Jyske Bank er nemlig en af sponsorerne ved årets Sportscar Event, der finder sted søndag den 20. august 2023 på FDM Sjællandsringen ved Tjæreby (Abildgårdsvej 17). Prøvebilen er en Toyota GR Supra, der på mindre end fem sekunder kommer op på 100 km/t. Du kommer til at møde bilen i golfklubben på matchdagen.

Sportscar Event er en organisation bestående af engagerede privatpersoner, der hver år afholder tre velgørenhedsarrangementer til fordel for børn med livstruende sygdomme. Alle arbejder frivilligt (på nær en ansat) og pengene går primært til Børnecancerfonden.

Her kan du læse mere om Sportscar Event: http://sportscarevent.dk/. Jyske Bank har været sponsor for Sportscar Event siden 2004.

To matcher mere i foråret

Allerede nu kan vi også reklamere for F. J. Poulsens Anlægsgartneri Match, der finder sted 2. pinsedag, mandag den 29. maj og for den store to-dages jubilæumsmatch, der finder sted lørdag og søndag den 10.-11. juni. Også her bliver der spil både på Store Skjold og Skjoldungen. I jubilæumsmatchen får flexmedlemmerne endda mulighed for også at være med på Store Skjold (mod betaling af greenfee).

F. J. Poulsen matchen er en individuel match, mens jubilæumsmatchen er en holdmatch, hvor du er sammen med tre andre på et hold, der spiller sammen både lørdag og søndag. Lørdag aften er der mulighed for at deltage i en fælles middag i Restaurant Birdie og der kommer også levende musik. Temaet til jubilæumsfesten er i øvrigt klubbens stiftelses år, 1973. Der er tradition for, at nogle hold til matchen klæder sig i tøj, der passer til årets tema, så denne gang skal man i gemmerne eller i genbrugsbutikker for at finde 50 år tilbage.

På billedet er det matchlederne fra Jyske Bank Match 2022, Kaj Møller, Mogens Meisner og Thorkil Jessen.